Projekt adresowany jest do publicznych i niepublicznych szkół podstawowych lub ponadpodstawowych z terenu województwa podkarpackiego, realizujących kształcenie ogólne (z wyłączeniem szkół specjalnych i zawodowych); uczniów szkół podstawowych lub ponadpodstawowych realizujących kształcenie ogólne; nauczycieli, kadry pedagogicznej, doradców edukacyjno – zawodowych, nauczycieli wyznaczonych do realizacji zadań z zakresu doradztwa zawodowego, nauczycieli przygotowujący się do roli szkolnego doradcy zawodowego, kadry zarządzającej szkołą, rodziców i prawnych opiekunów uczniów.
Zaplanowane formy wsparcia to m.in.:
- Uzyskanie i podniesienie kwalifikacji przez szkolnych doradców zawodowych i/lub nauczycieli przygotowujących się do tej roli poprzez ukończenie:
- 200-godzinnych kompleksowych szkoleń z zakresu doradztwa zawodowego,
- studiów podyplomowych „Doradztwo zawodowe dla nauczycieli – studia trzysemestralne",
- sesji superwizyjnych dla szkolnych doradców zawodowych.
- Organizacja kompleksowych szkoleń dla kadry zarządzającej szkół z zakresu zarządzania procesem poradnictwa zawodowego (w tym tworzenia, realizacji i nadzoru nad Wewnątrzszkolnym Systemem Doradztwa Zawodowego).
- Organizacja szkoleń dla nauczycieli innych przedmiotów w szkole w zakresie poradnictwa zawodowego.
- Realizacja indywidualnego doradztwa dla uczniów szkół biorących udział w projekcie.
- Wyposażenie Szkolnych Ośrodków Kariery.
- Organizacja warsztatów promujących ideę samozatrudnienia, cyklicznych „spotkań z zawodem", spotkań z pracodawcami, organizacja wizyt studyjnych u pracodawców oraz indywidualnych wizyt pracodawców w szkołach.
Dodatkowe informacje dotyczące projektu można uzyskać pod nr telefonu:
(17) 743 28 03 oraz (17) 850 92 41.
Rekrutacja do projektu odbędzie się od dnia 01.02.2024 roku do dnia 30.04.2024 roku z możliwością jej wcześniejszego zakończenia w przypadku zrekrutowania określonej ilości szkół (150 I tura).
Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie „Orientuj się!", wraz załącznikami, znajduje się w poniższym załączniku.