Wydatki na biznesplan zmniejszą podatek
Warunkiem do uzyskania przez firmę kredytu, dotacji jest biznesplan. Te niemałe wydatki mogą być zaliczone do kosztów podatkowych.
Zrobić biznesplan nie jest łatwo, dlatego wiele firm woli zamówić go u profesjonalistów. Zależnie od rozmiarów i zakresu planowanej inwestycji (jak i od wykonawcy) koszt sięga od kilkuset złotych do nawet kilku czy kilkunastu tysięcy złotych.
Przepisy nie wykluczają możliwości zaliczenia wydatków poniesionych w związku ze sporządzeniem profesjonalnego biznesplanu do kosztów podatkowych, co pozwala na zmniejszenie podstawy opodatkowania. Kosztami uzyskania przychodów są bowiem wszelkie wydatki poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia ich źródła, z wyjątkiem kosztów wymienionych katalogu wyłączeń, określonym w artykule 23 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (art. 16 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych). W katalogu wyłączeń nie znajdują się jednak wydatki poniesione na uzyskanie biznesplanu. Na możliwość zaliczenia tego typu wydatków do kosztów podatkowych wskazuje także interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi z 25.06.2012 r. (sygn. IPTPB1/415-199/12-4/AG).
- W sytuacji, gdy przedsiębiorca może wykazać potrzebę sporządzenia biznesplanu, musi udokumentować wydatek na niego – mówi Elżbieta Węcławik z Tax Care
ac