Kobiety kierują siecią Tesco
PODKARPACKIE. Na 19 sklepów Tesco w województwie podkarpackim, aż 15 jest zarządzanych przez kobiety.
Fot. Adam Cyło
To właśnie panie – w 4 na 5 przypadków – decydują o tym, co znajdzie się w naszych lodówkach. Jak wynika z badań Tesco, kobiety stanowią 79,6 procent odpowiedzialnych za codzienne zakupy w polskich gospodarstwach domowych(Badania 4P Research Mix dla Tesco.
Podobne proporcje znajdziemy w samych sklepach. 79,5% załogi Tesco to panie, co czyni z sieci sklepów jedną z bardziej “sfeminizowanych” firm w kraju. Parytet zachowany jest także na stanowiskach kierowniczych. Na 19 sklepów Tesco w województwie podkarpackim, 15 jest zarządzanych przez kobiety.
- Kobiety sprawdzają się w handlu, bo najlepiej znają klienta - wyjaśnia Joanna Dejnaka, menedżer hipermarketu w Przemyślu. - W naszych domach zapewniamy zapasy dla całej rodziny, to samo możemy robić w nieco większej skali – w hipermarkecie .
Joanna Dejnaka niemal dziesięć lat temu rozpoczęła karierę w krakowskim Tesco jako asystent kierownika stoiska. Dziś zarządza jednym z większych hipermarketów w regionie
W Tesco w skali kraju, kobiety piastują także stanowiska m.in. dyrektora działu zakupów, dyrektora marketingu, dyrektora działu zasobów ludzkich i pasaży handlowych. Dziś w Tesco ponad 2 tys. kobiet przebywa na urlopach macierzyńskich i wychowawczych. To niemal 7% całości załogi. W 2007 Tesco znalazło się w trójce najlepszych firm w ogólnopolskiej akcji “Mama w pracy”, wyróżniającej firmy przyjazne matkom - zarówno pod względem możliwości powrotu do pracy, jak i stworzenia im przyjaznych warunków w miejscu pracy. Wlatach 2004 – 2009 liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych w sieci wzrosła o 188%. Panów - kierowników w tym samym czasie przybyło zaledwie 39%.