Trzy oferty na realizację kolejnego etapu budowy przedszkola w Hyżnem
GMINA HYŻNE. Przedsięwzięcie jest realizowane w formule „zaprojektuj i wybuduj”. W przedszkolu opiekę ma znaleźć nawet 100 dzieci.
Fot. dokumentacja przetargowa (wizualizacja architekt Michał Włoskowicz - Kraków)
Najniższą cenę zaoferowała Eurobud Grupa z Bystrowic - 6 869 550 zł. Rzeszowski Akar wycenił ofertę na 6 949 705 zł, a krośnieńska ABE Budownictwo - 8 597 000 zł. Koszt realizacji tego etapu inwestycji gmina oszacowała na 4 117 647 zł.
Zamówienie gminy nie dotyczy jednego z zaplanowanych etapów, „stanowiącego roboty wykończeniowe i wyposażenie w pomieszczeniach przeznaczonych na żłobek oraz montażu opraw oświetleniowych w tych pomieszczeniach, zlokalizowanych w przyziemiu budynku”.
Placówka powstaje na gminnej działce o powierzchni 0.1962 ha. Planowane teraz prace obejmują już wszystkie prace wykończeniowe budynku - od posadzek, przez ściany sufity podwieszane oraz prace instalacyjne (z fotowoltaiką włącznie). Do tego wykonane mają zostać ocieplenie i elewacja obiektu, zielony taras oraz zagospodarowanie terenu przy budynku (plac zabaw, ciągi pieszo-jezdne, dwa zjazdy z drogi publicznej, mały parking oraz zagospodarowana zieleń). Zamówienie obejmuje też wyposażenie pomieszczeń, w tym zaplecza kuchennego.
Na prace te przewidziano 370 dni.
Przyszłe przedszkole ma być budynkiem o 3 kondygnacjach nadziemnych, o wymiarach ok. 52,5 m x 12,9 m. Obiekt przykryty będzie płaskim dachem, częściowo urządzonym jako taras i dach zielony. Ma być też energooszczędny i wykorzystujący OZE.
W budynku przedszkola znajdą się m.in. „4 sale przedszkolne po 25 dzieci z uwzględnieniem w każdej: pomieszczenia z przegrodami na pościel i leżaki oraz szaf na materiały i pomoce dydaktyczne (należy przewidzieć możliwość zwiększenia liczby grup do 6), szatnie z szafkami i ławeczkami dla każdego dziecka (w holu), przysalowe zespoły sanitarne wyposażone w brodzik, 2 sanitariaty i 4 umywalki dostosowane dla potrzeb dzieci z wejściem i oknem z sali przedszkolnej, pomieszczenia do przygotowania i wydawania posiłków wyposażone w szafki na naczynia (...), pomieszczenia do zmywania naczyń po posiłkach wyposażone w zmywarkę i zlewozmywak, pomieszczenia administracyjne”.
Na najwyższej kondygnacji budynku docelowo znaleźć się ma również dodatkowa sala wystawowa i konferencyjna.