Budowa Wisłokostrady czyli nowej drogi w Rzeszowie idzie zgodnie z planem
Rejtana z ulicami Załeską i Siemieńskiego, a dalej północ z drogą ekspresową S19. Odciąży to m.in. rondo Pobitno i ścisłe centrum miasta – przede wszystkim al. Piłsudskiego.
Fot. Grzegorz Bukała/Urząd Miasta Rzeszowa
W ramach tego zadania wybudowane zostaną drogi o łącznej długości ponad 2 km. Powstaną obustronne chodniki i ścieżki rowerowe o łącznej długości ok. 3,3 km.
Prace przy budowie Wisłokostrady ruszyły we wrześniu 2023 roku. Przebiegają zgodnie z planem. Jednym z ważnych elementów inwestycji jest budowa nowego, szerszego Mostu Załęskiego. Wykonano już m.in. wszystkie podpory obiektu. Obecnie trwają prace przygotowawcze do montażu belek prefabrykowanych. Zakres prac przy budowie nowego mostu wynosi już ok. 70 proc.
Kolejny nowy most będący częścią budowy Wisłokostrady powstaje także nad rzeką Młynówką. Zakończono już m.in. roboty związane z wykonaniem płyt za przyczółkami oraz płyty pomostu. Zaawansowanie prac na tym obiekcie jest na poziomie ok. 75 proc.
Kolejnym obiektem inżynierskim jest estakada nad torami kolejowymi. Wykonano już m.in. prace palowe pod 14 z 16 podpór estakady. Ponadto zabetonowano 10 z 16 ław fundamentowych podpór. Obecnie trwają prace związane z montażem zbrojenia i przygotowaniem do betonowania pozostałych fundamentów. Jednocześnie trwają prace zbrojarskie podpór zlokalizowanych pomiędzy nasypem kolejowym a ul. Ciepłowniczą.
Kontynuowane są oczywiście także prace związane z wzmocnieniem podłoża pod nasypy, budową nasypu od strony ul. Dworaka wraz z budową infrastruktury podziemnej.
Koszt budowy Wisłokostrady to ok. 170 mln zł. Planowany termin zakończenia inwestycji to wiosna 2026 rok. Wykonawcą robót jest konsorcjum firm – Antex II Sp. z o.o. i Wysowa Mosty Sp. z o.o.