Projekt nowego Sądu Rejonowego w Przeworsku opracuje Pracownia Projektowa F-11
PRZEWORSK. PRZEMYŚL. Za dokumentację projektową Ministerstwo Sprawiedliwości zapłaci ostatecznie 885 600 zł.
To dużo mniej, niż wstępnie szacowano. A liczono się z wydatkiem nawet 2 739 707 zł. Wyboru dokonano spośród dwóch ofert, które złożyły: Pracownia Projektowa F-11 z Krakowa (cena 885 600 zł) oraz Pracownia Architektoniczna Czora i Czora z Katowic (cena 1 168 500 zł).
Całe postępowanie nadzorował Sąd Okręgowy w Przemyślu. Było ono kilkuetapowe. Pierwotnie swoje wnioski o udział w nim złożyło aż 15 pracowni projektowych z całej Polski, m.in. z Bielska-Białej, Kielc, Krakowa, Katowic, Poznania, Wrocławia (z lokalnych, na liście znalazła się jedynie pracownia z Jodłówki k. Pruchnika). Po analizie wniosków komisja konkursowa odrzuciła tylko jeden. Potem odbył się dialog konkurencyjny. Dopiero po nim, po ustaleniu wstępnych konkretów, Sąd Okręgowy poprosił o złożenie konkretnych ofert cenowych.
Działka pod budowę nowego sądu została już przekazana Skarbowi Państwa przez samorząd. Wszystkie formalności zostały dopełnione.
Skąd w ogóle pomysł budowy nowego Sądu Rejonowego?
Otoż, resort sprawiedliwości przeanalizował obecną sytuację tamtejszego sądu, który mieści się w dwóch budynkach (ul. Lwowska i ul. Stepkiewicza) - warunki lokalowe, obciążenie obowiązkami, itd. i wyszło mu, że w gruncie rzeczy brakuje tam aż blisko 1600 m2 powierzchni. A że okazało się, że nie ma możliwości rozbudowy obecnej sądowej infrastruktury, ani ewentualnego wynajęcia odpowiednich powierzchni (byłoby to zresztą nieopłacalne), zapadła decyzja o budowie nowej siedziby Sądu Rejonowego. Najpierw potrzebny jest jednak projekt.
Zaplanowana inwestycja dotyczy budowy nowego Sądu Rejonowego w Przeworsku z wykonaniem całej infrastruktury. Wartość kosztorysowa przyszłej inwestycji wynosi póki co 51,5 mln zł.
Budynek miałby mieć 3 300 m2 powierzchni, w tym m.in.: 81 dodatkowych pomieszczeń biurowych, 5 sal rozpraw, 20 pomieszczeń technicznych, 2 archiwa i 10 pomieszczeń magazynowych.
Do tego powstać mają drogi dojazdowe i wewnętrzne, ciągi piesze oraz miejsca postojowe.
.