Powiat Rzeszowski - siła inwestycji
Preferencyjne pożyczki między innymi na poprawę efektywności energetycznej
Międzynarodowe targi w Kanadze

Nowe drogi przy moście kolejowym w Przemyślu

Opublikowano: 2024-05-04 16:02:12, przez: admin, w kategorii: Inwestycje

Mieszkańcy Przemyśla zyskali lepsze możliwości przejazdu i przejścia w rejonie mostu kolejowego nad rzeką San. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zakończyły realizację prac drogowych przy wybudowanej przeprawie w ramach inwestycji za blisko 67 mln zł netto, finansowanej z POIiŚ. Przedsięwzięcie zapewniło sprawną i bezpieczną komunikację kolejową oraz drogową.

Nowe drogi przy moście kolejowym Przemyślu Fot._Kamil_Mergel

Nowe drogi przy moście kolejowym Przemyślu Fot._Kamil_Mergel

 

PKP PLK SA zrealizowały przebudowę dróg w obrębie nowego mostu w Przemyślu nad rzeką San. To ostatni etap inwestycji, obejmującej budowę nowej przeprawy na linii kolejowej nr 91 Kraków – Medyka. Od wtorku (30 kwietnia) można przejechać pod mostem kolejowym w rejonie ulic Wilsona i Sportowej oraz 22-go Stycznia.

 

Nowe drogi położone są niżej, dzięki czemu od most mogą wjechać wyższe auta niż do tej pory. Jednocześnie przebudowane zostało skrzyżowanie z ul. Wilsona. Jest też nowy chodnik w obrębie mostu kolejowego oraz ścieżka rowerowa.

Krajowe Dni Pola 2024 - duża impreza rolnicza w Boguchwale

 

Dwie nowe nitki mostów z przęsłami o klasycznej konstrukcji stalowej, kratownicowej gwarantują sprawne oraz bezpieczne przejazdy na trasie Kraków – Medyka. Usytuowanie konstrukcji między rozsuniętymi elementami starego obiektu umożliwiło zachowanie w przestrzeni miasta elementów zabytkowej i nowej przeprawy. Zabytkowe fragmenty obiektu także zostaną wykorzystane. Jedna stara nitka przeznaczona będzie na ścieżkę pieszo-rowerową, łączącą dwie części miasta. Drugą przejmie Muzeum Ziemi Przemyskiej.

 

Budowa nowego mostu kolejowego w Przemyślu nad rzeką San za blisko 67 mln zł netto zrealizowana została w ramach projektu: „Poprawa stanu technicznego obiektów inżynieryjnych, etap II”. Projekt jest współfinansowany ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wykonawcami było konsorcjum Sarinż oraz Intop Warszawa.

 

 .

 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij