Ile może kosztować rozbudowa drogi wojewódzkiej Nowa Dęba - Nisko?
POWIAT NIŻAŃSKI, POWIAT TARNOBRZESKI. Chodzi o odcinek od skrzyżowania z drogą krajową 9 w Nowej Dębie do skrzyżowania z drogą krajową nr 77 w Nisku.
Fot. Pixabay/CC0
Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich zarezerwował na tę inwestycję 39 000 000 zł. Do przetargu stanęło sześciu wykonawców, ale tylko jeden z nich zmieścił się z ceną oferty w założonym limicie. To konsorcjum PBI Infrastruktura i PBI WMB, które zaoferowało cenę 35 752 939 zł. Niewiele ponad limit wyceniła ofertę Eurovia Polska - 40 779 811 zł. Pierwszą tróję najtańszych ofert zamyka ta, złożona przez pruszkowski Strabag - 41 522 489 zł. Z kolei cena najdroższej oferty, firmy Unibep z Bielska Podlaskiego – Oddział Infrastruktury w Białymstoku, wynosi aż 78 491 902 zł.
Zamówienie PZDW dotyczy przebudowy ponad 6 km odcinka drogi, w tym: poszerzenie do 7 m i dostosowanie drogi do większego obciążenia, „przebudowę skrzyżowania DK9 z DW 872 w granicach istniejącego pasa drogowego drogi krajowej, korektę łuków poziomych wraz z korektą wysokościową niwelety drogi, wykonanie utwardzonych poboczy o szerokości 0,50 m wraz z umocnionymi poboczami gruntowymi, rozbudowę skrzyżowań wraz z odcinkami wlotów dróg publicznych innych kategorii, przebudowę skrzyżowania DK 9 z DW 872”.
Przebudowane mają też zostać istniejące chodniki i zbudowane nowe, powstaną ścieżki pieszo- rowerowe, nowe zatoki autobusowe oraz oświetlenie drogowe.
Pełny zakres planowanych prac znaleźć można w dokumentacji przetargowej PZDW.
Inwestycja miałaby potrwać 27 miesięcy. Dodajmy jeszcze, że przedsięwzięcie będzie finansowane z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
Fot. ilustracyjne (pixabay/CC0)