Budowy nowego mostu na Sanie w Stalowej Woli dopilnuje Promost Consulting
PODKARPACKIE. Rzeszowska firma zaoferowała najatrakcyjnieszą cenę - 1 797 879 zł. Limit kosztów przyjęty przez PZDW wynosił 3 982 680 zł.
Promost Consulting pokonał w przetargu pięciu konkurentów. Cena najdroższej oferty, konsorcjum B-Act z Bydgoszczy i Transprojekt Gdańsk, wynosiła 5 747 740 zł.
Samą przeprawę zbuduje pruszkowski Strabag. Koszt inwestycji to 377 516 678 zł (o kontrakt walczyło aż 11 wykonawców).
Budowa mostu o długości 1 760 m jest tylko częścią całej zaplanowanej inwestycji. Planowane przedsięwzięcie obejmuje bowiem także budowę nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 855 relacji Zaklików - Stalowa Wola, o długości około 4,6 km. Powstaną też połączenia nowego odcinka drogi wojewódzkiej z dotychczasowym przebiegiem drogi wojewódzkiej nr 855 (poprzez rondo w miejscowości Rzeczyca Długa, w gminie Radomyśl nad Sanem) oraz z drogą krajową nr 77 (na terenie miasta Stalowa Wola). Konstrukcja mostu będzie przebiegać nad rzekami San i Bukowa oraz terenem zalewowym.
W ramach zadania powstaną również: oświetlenie na całej długości projektowanego odcinka, chodniki, ciągi pieszo-rowerowe, przepusty drogowe zintegrowane z przejściami dla zwierząt, płotki dla płazów oraz przebudowany zostanie wał przeciwpowodziowy.
Most na Sanie w Stalowej Woli będzie jednym z czterech realizowanych na Podkarpaciu. Wszystkie cztery mosty, które powstaną na Sanie - czyli w Jarosławiu, Sanoku, Stalowej Woli i powiecie brzozowskim - otrzymały środki na przygotowanie dokumentacji z rządowego programu „Mosty dla Regionów”.
Fot.