PZDW szuka inżyniera nadzoru nad budową nowego mostu na Sanie w Stalowej Woli
PODKARPACKIE. O kontrakt walczy sześciu oferentów. PZDW chciałaby wydać na to zadanie 3 982 680 zł.
Z wyborem wykonawcy zadania nie będzie problemu. Najtańsza oferta, rzeszowskiego Pomost Consulting, opiewa na jedynie 1 797 879 zł. W pierwszej trojce najtańszych ofert znalazły się jeszcze: konsorcjum ZDI z Zamościa i ZBM z Warszawy - 2 117 076 zł oraz INKO Consulting z Krakowa - 2 297 640 zł. Z kolei najdroższa oferta wyceniona jest aż na 5 747 740 zł (B-Act z Bydgoszczy i Transprojekt Gdański)
Samą przeprawę zbuduje pruszkowski Strabag. Koszt inwestycji to 377 516 678 zł (o kontrakt walczyło aż 11 wykonawców).
Budowa mostu o długości 1 760 m jest tylko częścią całej zaplanowanej inwestycji. Planowane przedsięwzięcie obejmuje bowiem także budowę nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 855 relacji Zaklików - Stalowa Wola, o długości około 4,6 km. Powstaną też połączenia nowego odcinka drogi wojewódzkiej z dotychczasowym przebiegiem drogi wojewódzkiej nr 855 (poprzez rondo w miejscowości Rzeczyca Długa, w gminie Radomyśl nad Sanem) oraz z drogą krajową nr 77 (na terenie miasta Stalowa Wola). Konstrukcja mostu będzie przebiegać nad rzekami San i Bukowa oraz terenem zalewowym.
W ramach zadania powstaną również: oświetlenie na całej długości projektowanego odcinka, chodniki, ciągi pieszo-rowerowe, przepusty drogowe zintegrowane z przejściami dla zwierząt, płotki dla płazów oraz przebudowany zostanie wał przeciwpowodziowy.
Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej (ZRID) zostało wydane przez wojewodę podkarpackiego początkiem marca.
Most na Sanie w Stalowej Woli będzie jednym z czterech realizowanych na Podkarpaciu. Wszystkie cztery mosty, które powstaną na Sanie - czyli w Jarosławiu, Sanoku, Stalowej Woli i powiecie brzozowskim - otrzymały środki na przygotowanie dokumentacji z rządowego programu „Mosty dla Regionów”.