Nowy most na Sanie w Stalowej Woli zbuduje Strabag?
STALOWA WOLA. To właśnie ofertę tej firmy komisja przetargowa wskazała jako najkorzystniejszą.
A komisja miała co analizować. Do przetargu stanęło aż 11 wykonawców. Oferta Strabagu była w tym gronie najtańsza (377 516 678 zł) i przekraczała założony przez PZDW limit kosztów tylko o nieco ponad 5,3 mln zł. Cena najdroższej oferty w postępowaniu wynosiła aż 498 851 100 złl (polsko - hiszpańskie konsorcjum spółek Roverpol (Warszawa) i Rover Infraestructuras; Walencja).
Cóż, przy takiej wartości kontraktu, możliwe że pojawi się jeszcze jakieś odwołanie do KIO. Z otwieraniem szampana niech więc w Strabagu jeszcze chwilę poczekają.
Budowa mostu o długości 1 760 m jest tylko częścią całej zaplanowanej inwestycji. Planowane przedsięwzięcie obejmuje bowiem także budowę nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 855 relacji Zaklików - Stalowa Wola, o długości około 4,6 km. Powstaną też połączenia nowego odcinka drogi wojewódzkiej z dotychczasowym przebiegiem drogi wojewódzkiej nr 855 (poprzez rondo w miejscowości Rzeczyca Długa, w gminie Radomyśl nad Sanem) oraz z drogą krajową nr 77 (na terenie miasta Stalowa Wola). Konstrukcja mostu będzie przebiegać nad rzekami San i Bukowa oraz terenem zalewowym.
W ramach zadania powstaną również: oświetlenie na całej długości projektowanego odcinka, chodniki, ciągi pieszo-rowerowe, przepusty drogowe zintegrowane z przejściami dla zwierząt, płotki dla płazów oraz przebudowany zostanie wał przeciwpowodziowy.
Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej (ZRID) zostało wydane przez wojewodę podkarpackiego początkiem marca.
Most na Sanie w Stalowej Woli będzie jednym z czterech realizowanych na Podkarpaciu. Wszystkie cztery mosty, które powstaną na Sanie - czyli w Jarosławiu, Sanoku, Stalowej Woli i powiecie brzozowskim - otrzymały środki na przygotowanie dokumentacji z rządowego programu „Mosty dla Regionów”.