Większość infrastruktury dla kolei aglomeracyjnej w gminie Boguchwała zbuduje GOKOM
BOGUCHWAŁA. Jedno z zadań przypadnie jednak firmie Matbud. Wykonawców udało się wyłonić dopiero za drugim podejściem.
Fot. ilustracyjne - boguchwala.pl (stacja PKP Boguchwała)
Całe zamówienie, realizowane w formule „zaprojektuj i wybuduj”, zostało podzielone na cztery części. Na całość gmina chciała wydać w sumie 745 tys. zł. Do pierwszego przetargu stanęła jedynie boguchwalska firma Matbud, ale za wykonanie wszystkich zaplanowanych części zamówienia zażyczyła sobie aż 2 408 925 zł.
W drugim postępowaniu firmie Matbud przybył już jednak jeden konkurent, również boguchwalski GOKOM. A ceny ofert?
Tym razem Matbud zaoferował cenę 2 340 000 zł, z kolei GOKOM zażyczył sobie 1 099 990 zł, ale zadeklarował realizację tylko trzech z czterech zadań.
Czego dokładnie dotyczy planowana inwestycja?
Pierwsze zadanie, to budowa przy stacji kolejowej w Boguchwale parkingu dla 12 samochodów oraz dróg manewrowych (w tym odwodnienie terenu, ewentualna przebudowa podziemnej infrastruktury). Do tego powstać ma wiata rowerowa, oświetlenie i system monitoringu. Teren parkingu zostanie też ogrodzony. Podobna infrastruktura parkingowa powstać ma również przy przystanku osobowym PKA w Lutoryżu. Tu jednak będzie 30 miejsc postojowych. Do tego powstaną dwie a nie jedna wiata rowerowa. I wreszcie, mały parking powstać ma także przy przystanku osobowym „Wisłoczanka” w Zarzeczu. I tu inwestycja obejmuje budowę drogi manewrowej i ewentualną przebudowę infrastruktury technicznej.
Realizacją tych trzech części zamówienia zajmie się GOKOM z Boguchwały.
Z kolei firmie Matbud przypadnie budowa w Lutoryżu budowa ciągów komunikacyjnych, m.in. dwóch dojść do peronu oraz chodnika do drogi gminnej (czwarte zadanie). Tu koszt prac wyniesie 460 tys. zł.
Jak widać gmina musiała wysupłać ze swojego budżetu kolejne i to wcale niemałe pieniądze. Infrastruktura ma być gotowa do końca września tego roku.