Powiat Rzeszowski - siła inwestycji

Trzech chętnych na przebudowę drogi Uherce Mineralne-Solina

Opublikowano: 2022-10-13 12:17:26, przez: admin, w kategorii: Inwestycje

BIESZCZADY. To odcinek drogi wojewódzkiej nr 895. Inwestycja ma być realizowana w ramach projektu „Modernizacja podkarpackich dróg wojewódzkich w Bieszczadach”.

Fot. PZDW (zdjęcie ilustracyjne)

Fot. PZDW (zdjęcie ilustracyjne)

 

To już drugi przetarg Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich dotyczący realizacji tej inwestycji. Do pierwszego stanął jedynie warszawski Budimex. Niestety, cena oferty firmy była wyższa od założonego przez PZDW limitu o... 101 440 887 zł. (cena oferty - 175 040 887; limit - 73 600 000 zł).

 

Nie było innego wyjścia, jak tylko unieważnić postępowanie.

 

Kilka dni temu otworzono oferty w powtórzonym przetargu. Szacunkowy limit kosztów się nie zmienił. Tym razem jednak złożone zostały trzy oferty: Budimex - 168 598 269 zł, Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe z Dębicy - 169 979 340 zł oraz Strabag z Pruszkowa - 248 801 346 zł.

 

Przypomnijmy, chodzi o przebudowę ponad 10 km odcinka drogi przebiegającej przez miejscowości Uherce Mineralne, Orelec, Bóbrka i Solinę. Inwestycja ma być realizowana w formule „zaprojektuj i wybuduj”.

 

Zakres planowanych prac obejmować ma m.in.: „rozbudowę jednojezdniowej drogi wojewódzkiej nr 895 na odcinku Uherce Mineralne - Solina doprowadzając jej parametry geometryczne oraz techniczne do drogi klasy G, w tym: budowę nowej jezdni drogi; przebudowę chodników, budowę ścieżek pieszo-rowerowych oraz przebudowę/budowę zatok autobusowych; budowę i przebudowę systemu odwodnienia drogi; rozbudowę i przebudowę skrzyżowań z drogami publicznymi gminnymi oraz powiatowymi, rozbiórkę istniejących i budowę nowych obiektów inżynierskich w tym wykonanie odcinkowego zabezpieczenia brzegów i koryt cieków wodnych w niezbędnym zakresie, budowę konstrukcji oporowych zabezpieczających osuwiska zlokalizowane na odcinku drogi oraz konstrukcji oporowych z miejscach gdzie zachodzi konieczność ograniczenia zajętości terenu; budowę i przebudowę istniejących zjazdów, przebudowę infrastruktury technicznej (…); oświetlenia drogi oraz budowę ewentualnych krótkich odcinków dróg dojazdowych dla zapewnienia komunikacji lokalnej”.

 

Inwestycja miałaby potrwać 35 miesięcy.

 

 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij