Rozpoczyna się budowa przystanku kolejowego Rzeszów Dworzysko
RZESZÓW. Dla Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej PKP Polskie Linie Kolejowe przygotują w sumie 14 nowych przystanków. Projekt za blisko 300 mln zł jest współfinansowany z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Rzeszów Wschodni-budowa nowego przystanku wraz z przejściem podziemym. Fot. Tomasz Duch
Na nowym przystanku Rzeszów Dworzysko zaplanowano dwa perony. Udogodnieniem dla osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się będą 2 windy - przy wyjściach na perony oraz w nowym przejściu podziemnym. Na przystanku przewidziano wiaty i ławki oraz tablice informacyjne i oznakowanie. Z nowego przystanku będzie szybki dojazd koleją do centrum stolicy Podkarpacia oraz miejscowości na trasie do Dębicy i Przeworska. Nowy przystanek Rzeszów Dworzysko ma być gotowy w pierwszym kwartale 2023 r.
Prace rozpoczynają się od zabezpieczenia sieci trakcyjnej oraz toru. Jeszcze w tym roku przewidziano roboty przy peronie i przejściu podziemnym. Ruch pociągów będzie się odbywał po sąsiednim torze.
Uwaga - czasowo, od 8 listopada do 11 grudnia, dla trzech pociągów Polregio przewidziano zastępczą komunikację autobusową na odcinku Rzeszów Główny - Trzciana lub Rzeszów Główny Sędziszów Małopolski. Szczegółowe informacje są dostępne w rozkładzie jazdy na https://portalpasazera.pl.
Na trasie z Rzeszowa do Dębicy i Przeworska lepszy dostęp do kolei - oprócz Rzeszowa Wschodniego (budowa też już się rozpoczęła) i Rzeszowa Dworzysko zapewnią nowe przystanki Rzeszów Północny oraz Sędziszów Małopolski Wschodni.
Z kolei na trasie z Rzeszowa do Strzyżowa podróżni zyskają pięć nowych przystanków - w tym w stolicy województwa będą Rzeszów Galeria i Rzeszów Osiedle Dąbrowskiego, a na linii Boguchwała, Lutoryż, Żarnowa. W stronę Kolbuszowej dostępność do kolei zwiększą przystanki Rzeszów Północny, Głogów Małopolski Niwa oraz Kolbuszowa Górna.
PLK wybudują blisko 5 km połączenie Rzeszowa z nową stacją Port Lotniczy Rzeszów. Na trasie będzie nowy przystanek Park technologiczny.
Budowa i modernizacja linii kolejowych oraz infrastruktury przystankowej, to zadanie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za 299 593 495 zł netto, które jest częścią szerszego projektu, realizowanego przez województwo podkarpackie pod nazwą „Budowa Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej - PKA”. Inwestycja współfinansowana jest ze środków unijnych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Dofinansowanie unijne wynosi 209,6 mln zł.
Fot. plk-sa.pl