W przejściu pod torami na stacji Jarosław zainstalowane zostaną windy
JAROSŁAW. Projekt jest gotowy. Spółka PKP-PLK szuka teraz wykonawców inwestycji.
Fot. jaroslaw.pl (Małgorzata Młynarska)
Przejście pod torami na stacji kolejowej Jarosław ma długość ok. 57 m. Nad konstrukcją znajduje się 8 torów, 2 perony (jeden przy budynku dworca, drugi pomiędzy torami 1 i 2) oraz rampa kolejowa. Połączenie dworca z tunelem przejścia to schody klatki chodowej, wbudowane w konstrukcję budynku oraz platforma przyschodowa, przeznaczona dla pasażerów na wózkach inwalidzkich. Podobnie jest z wyjściem z tunelu na poziom peronów.
Sam tunel przejścia jest w dobrym stanie. Choć powstał on jeszcze w 1977 r., to został gruntownie wyremontowany w 2014 r. Teraz czas jednak na kolejną modernizację, która ułatwi pasażerom życie.
A planowana inwestycja zakłada „cząstkową rozbiórkę wejścia do przejścia pod torami od strony budynku dworca w zakresie umożliwiającym zabudowę dźwigu osobowego oraz całkowitą rozbiórkę wejścia na peron nr 2 (od strony zachodniej) i wykonanie w tym miejscu szybu windowego dla dźwigu osobowego”.