Powiat Rzeszowski - siła inwestycji

Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej – oferta pracy

Opublikowano: 2021-06-19 18:25:33, przez: admin, w kategorii: Oferty pracy

RZESZÓW.

Fot. Pixabay/CC0

Fot. Pixabay/CC0

 

Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rzeszowie poszukuje do zatrudnienia w formie umowy zlecenia 5 asystentów osobistych osoby niepełnosprawnej w ramach Programu ,,Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” – edycja 2021

Nazwa i adres jednostki organizacyjnej pomocy społecznej:

 

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej

ul. Jagiellońska 26

35-025 Rzeszów

tel. (17) 853-39-27, (17) 853-57-53

e-mail: sekretariat@mopsrzeszow.pl

 

Usługi asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej realizowane będą na terenie Gminy Miasto Rzeszów jako forma ogólnodostępnego wsparcia dla:

a) pełnoletnich osób niepełnosprawnych posiadających orzeczenie o znacznym
lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności wydane na podstawie ustawy z dnia
27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób
niepełnosprawnych albo orzeczenie równoważne;

b) dzieci do 16 roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami:
konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku
ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji
i edukacji.

 

I. Wymagania niezbędne:

1. obywatelstwo polskie,

2. posiadanie kwalifikacji w następujących kierunkach: asystent osoby niepełnosprawnej, opiekun osoby starszej lub opiekun medyczny lub posiadanie co najmniej
6-miesięcznego doświadczenia w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom niepełnosprawnym w formie wolontariatu,

3. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych (osoba pełnoletnia),

4. brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane
z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

5. brak zamieszczenia danych kandydata w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym,

6. stan zdrowia pozwalający na wykonywanie zleconych czynności (wymienionych
w pkt. II),

7. kompetencje społeczne i osobowościowe: umiejętność skutecznego komunikowania się z osobą niepełnosprawną, empatia, dyskrecja, kultura osobista, umiejętność słuchania
i reagowania na potrzeby osoby niepełnosprawnej, odpowiedzialność za wykonywane zadania.

 

II. Zakres wykonywanych zadań:

1. Pomoc w wyjściu, powrocie, oraz/lub dojazdach w wybrane przez uczestnika Programu miejsce (np. dom, praca, placówki oświatowe i szkoleniowe, świątynie, placówki służby zdrowia i rehabilitacyjne, gabinety lekarskie i terapeutyczne, urzędy, znajomi, rodzina, instytucje finansowe, wydarzenia kulturalne, rozrywkowe, społeczne, sportowe itp.).

2. Pomoc w zakupach, z zastrzeżeniem aktywnego udziału uczestnika Programu
przy ich realizacji.

3. Pomoc w załatwianiu spraw urzędowych.

4. Pomoc w nawiązaniu kontaktu/współpracy z różnego rodzaju organizacjami.

5. Pomoc w korzystaniu z dóbr kultury (tj. muzeum, teatr, kino, galerie sztuki,
wystawy itp.).

6. Pomoc w wykonywaniu czynności dnia codziennego – w tym przez dzieci
z orzeczeniem o niepełnosprawności – także w zaprowadzaniu i przyprowadzaniu
ich do lub z placówki oświatowej.

 

W podejmowanych działaniach asystent ma obowiązek brania pod uwagę potrzeb
i preferencji:

◦ uczestnika Programu lub opiekuna prawnego,

◦ opiekuna prawnego oraz preferencje dziecka niepełnosprawnego z orzeczeniem
o niepełnosprawności.

 

III. Wymagane dokumenty:

1. CV z podaniem danych umożliwiających kontakt oraz opisem przebiegu pracy
zawodowej opatrzone własnoręcznym podpisem,

2. kopie dokumentów potwierdzających:

a) posiadanie kwalifikacji w następujących kierunkach: asystent osoby
niepełnosprawnej lub opiekun osoby starszej lub opiekun medyczny,

lub

b) posiadanie co najmniej 6-miesięcznego doświadczenia w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom niepełnosprawnym w formie wolontariatu,

3. oświadczenie kandydata, że jest obywatelem polskim opatrzone własnoręcznym
podpisem i bieżącą datą (załącznik nr 1 do ogłoszenia),

4. oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu
z pełni praw publicznych opatrzone własnoręcznym podpisem i bieżącą datą
(załącznik nr 1 do ogłoszenia),

5. oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne
przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (załącznik nr 1 do ogłoszenia),

6. oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania czynności
wymienionych w pkt. II (załącznik nr 2 do ogłoszenia).

 

IV. Dodatkowe informacje:

1. Planowane zatrudnienie na podstawie umowy zlecenia zawartej na okres realizacji Programu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” – edycja 2021
tj. czerwiec - grudzień 2021.

2. Usługi asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej realizowane będą wyłącznie
na terenie Gmina Miasto Rzeszów 7 dni w tygodniu w godzinach od 6:00 do 22:00.

 

V. Termin i miejsce składania dokumentów.

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy dostarczyć w zamkniętych kopertach
do Sekretariatu Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rzeszowie, ul. Jagiellońska 26
lub przesłać pocztą na adres: 35-025 Rzeszów, ul. Jagiellońska 26 do dnia 25 czerwca 2021 r.
z dopiskiem: „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” (decyduje data wpływu
do MOPS).

Oferty, które wpłyną po wyżej wskazanym terminie lub będą niekompletne, nie będą
rozpatrywane.

 

VI. Rekrutacja.

1. Kandydaci, którzy spełnią wymagania formalne wskazane jako niezbędne zostaną
dopuszczeni do kolejnego etapu rekrutacji, tj. rozmowy z kandydatem. O terminie
i miejscu przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej kandydaci zostaną powiadomieni
telefonicznie lub drogą mailową.

2. O wynikach rekrutacji kandydaci zostaną powiadomieni telefonicznie lub drogą mailową.

3. Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. (17) 863-01-55 wew. 305
od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 – 15:30.

 

VII. Dodatkowe informacje.

Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia
27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U.UE L. z 2016 r., Nr 119 str. 1,
z późn. zm.) zwanego dalej „RODO”, informuję:

Administrator danych osobowych

Administratorem Państwa danych osobowych jest Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
w Rzeszowie reprezentowany przez Dyrektora z siedzibą ul. Jagiellońska 26,
35-025 Rzeszów. Można się z nami kontaktować w następujący sposób:

a) listownie: ul. Jagiellońska 26, 35-025 Rzeszów,

b) za pośrednictwem poczty elektronicznej: sekretariat@mopsrzeszow.pl,

c) telefonicznie: (17) 853-39-27, (17) 853-57-53, (17) 853-51-33.

Inspektor ochrony danych

Mogą Państwo kontaktować się również z wyznaczonym inspektorem ochrony danych
za pośrednictwem poczty elektronicznej iod@mopsrzeszow.pl lub listownie na adres siedziby Administratora.

 

Cele i podstawy przetwarzania

Państwa dane osobowe w zakresie wskazanym w przepisach prawa pracy będą przetwarzane w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego (art. 6 ust. 1 lit. b, c RODO oraz art. 10 RODO), natomiast inne dane, w tym dane do kontaktu czy wizerunek,
na podstawie zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), która może zostać odwołana w dowolnym czasie. Jeżeli w dokumentach zawarte są dane, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO konieczna będzie Państwa zgoda na ich przetwarzanie (art. 9 ust. 2 lit. a RODO), która może zostać odwołana w dowolnym czasie.

Odbiorcy danych

Administrator nie przewiduje udostępniać Państwa danych osobowych podmiotom innym,
niż uprawnionym do ich otrzymania na podstawie przepisów prawa, w tym umowy powierzenia danych osobowych. Państwa dane przekazywane mogą być podmiotom uczestniczącym w realizacji Programu Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” – edycja 2021, w szczególności Ministrowi m.in. do celów sprawozdawczych czy kontrolnych.

Okres przechowywania danych

Państwa dane zgromadzone w obecnym procesie rekrutacyjnym będą przechowywane
do zakończenia procesu rekrutacji. Dane osobowe w dokumentach aplikacyjnych kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji, zostaną dołączone do jego akt. Dane osobowe z dokumentów aplikacyjnych pozostałych kandydatów podlegają zniszczeniu.

Prawa osób, których dane dotyczą

Zgodnie z RODO przysługuje Państwu:

a) prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii,

b) prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych,

c) prawo do usunięcia danych osobowych,

d) prawo do ograniczenia przetwarzania danych,

e) prawo wniesienia skargi do Prezesa UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).

Informacja o wymogu podania danych

Podanie przez Państwa danych osobowych w zakresie wskazanym w punkcie III
jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości zakwalifikowania Państwa do procesu rekrutacji w celu wyłonienia kandydata na aplikowane stanowisko. Podanie przez Państwa innych danych jest dobrowolne.

 

Do pobrania 

Załącznik nr 1 do naboru

 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij