Firma LPW opracuje studium techniczno-ekonomiczne dla nowej drogi z Przemyśla do Arłamowa
PODKARPACKIE. Katowicka firma co prawda zażyczyła sobie kilkaset tysięcy złotych więcej, niż wynosił limit PZDW dla tego zadania, ale była to jedyna oferta w i tak powtórzonym już przetargu.
Fot. PZDW (zdjęcie ilustracyjne)
Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich szacował, że na realizację zadania wyda 900 tys. zł. Tymczasem cena, jaką zaproponowała firma LPW z Katowic, opiewała na 1 352 508 zł. Cóż, trzeba będzie dopłacić.
Przetarg dotyczył opracowania studium techniczno-ekonomicznego planowanego nowego połączenia Przemyśla z Bieszczadami. Zakres zadania obejmuje opracowanie wariantów (i ustalenie ich uwarunkowań) budowy nowego odcinka drogi wojewódzkiej łączącej drogę wojewódzką 885 Przemyśl - Malhowice lub drogę krajową nr 28, poprzez miejscowość Arłamów, z drogą wojewódzką nr 890 Kuźmina - Krościenko.
W ramach zamówienia powstać mają trzy warianty budowy nowej drogi.
Zakres zamawianych prac obejmuje w szczególności: wstępne określenie możliwych korytarzy terenowych przebiegu wariantów trasy: minimalne: 4, maksymalnie: 6 propozycji; prace studialne (ustalenie i uszczegółowienie parametrów i uwarunkowań) i konsultacyjne (korespondencja i spotkania opiniujące) prowadzące do ustalenia wariantów trasy drogi; opracowanie studium techniczno-ekonomicznego dla wybranych trzech wariantów trasy.
Planowane zadanie jest objęte wsparciem w ramach formuły project pipeline i powinno być realizowane w oparciu o wytyczne tego programu pomocowego.
Początek nowej drogi ma być zlokalizowany poza Przemyślem i rozpoczynać się od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 885 Przemyśl - Hermanowice - Granica Państwa lub drogą krajową nr 28. Koniec odcinka ma zaś znajdować się na skrzyżowaniu z drogą 890 Kuźmina - Krościenko w okolicy m. Wojtkowa i Jureczkowa.
Nowy odcinek drogi wojewódzkiej będzie miał długość do 50 km. Inwestycja zlokalizowana będzie na terenie powiatów przemyskiego i bieszczadzkiego, na terenie m.in. gmin Przemyśl, Fredropol, Ustrzyki Dolne.