Powiat Rzeszowski - siła inwestycji

Firma LPW opracuje studium techniczno-ekonomiczne dla nowej drogi z Przemyśla do Arłamowa

Opublikowano: 2021-05-04 13:01:46, przez: admin, w kategorii: Inwestycje

PODKARPACKIE. Katowicka firma co prawda zażyczyła sobie kilkaset tysięcy złotych więcej, niż wynosił limit PZDW dla tego zadania, ale była to jedyna oferta w i tak powtórzonym już przetargu.

Fot. PZDW (zdjęcie ilustracyjne)

Fot. PZDW (zdjęcie ilustracyjne)

 

Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich szacował, że na realizację zadania wyda 900 tys. zł. Tymczasem cena, jaką zaproponowała firma LPW z Katowic, opiewała na 1 352 508 zł. Cóż, trzeba będzie dopłacić.

Przetarg dotyczył opracowania studium techniczno-ekonomicznego planowanego nowego połączenia Przemyśla z Bieszczadami. Zakres zadania obejmuje opracowanie wariantów (i ustalenie ich uwarunkowań) budowy nowego odcinka drogi wojewódzkiej łączącej drogę wojewódzką 885 Przemyśl - Malhowice lub drogę krajową nr 28, poprzez miejscowość Arłamów, z drogą wojewódzką nr 890 Kuźmina - Krościenko.

W ramach zamówienia powstać mają trzy warianty budowy nowej drogi.

Zakres zamawianych prac obejmuje w szczególności: wstępne określenie możliwych korytarzy terenowych przebiegu wariantów trasy: minimalne: 4, maksymalnie: 6 propozycji; prace studialne (ustalenie i uszczegółowienie parametrów i uwarunkowań) i konsultacyjne (korespondencja i spotkania opiniujące) prowadzące do ustalenia wariantów trasy drogi; opracowanie studium techniczno-ekonomicznego dla wybranych trzech wariantów trasy.

Planowane zadanie jest objęte wsparciem w ramach formuły project pipeline i powinno być realizowane w oparciu o wytyczne tego programu pomocowego.

Początek nowej drogi ma być zlokalizowany poza Przemyślem i rozpoczynać się od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 885 Przemyśl - Hermanowice - Granica Państwa lub drogą krajową nr 28. Koniec odcinka ma zaś znajdować się na skrzyżowaniu z drogą 890 Kuźmina - Krościenko w okolicy m. Wojtkowa i Jureczkowa.

Nowy odcinek drogi wojewódzkiej będzie miał długość do 50 km. Inwestycja zlokalizowana będzie na terenie powiatów przemyskiego i bieszczadzkiego, na terenie m.in. gmin Przemyśl, Fredropol, Ustrzyki Dolne.

  

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij