Budowa tunelu pod torami w Łańcucie. Sejmik rzucił nieco pieniędzy
POWIAT ŁAŃCUCKI. Marszałek Władysław Ortyl zapowiedział z kolei, że przetarg ogłoszony przez Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich rozstrzygnięty zostanie do 20 lutego.
Taka decyzja radnych i oświadczenie marszałka Ortyla wzbudziła w łańcuckim starostwie spore poruszenie. Na realizację tej inwestycji mieszkańcy samego Łańcuta, ale i całego powiatu czekają już od wielu lat.
Oczywiście na sam finał inwestycji przyjdzie jeszcze długo poczekać, ale przynajmniej wyłoniony zostanie jej wykonawca. Przedsięwzięcie będzie realizowane w systemie „zaprojektuj i wybuduj”.Wybrana firma będzie więc musiała przygotować kompleksową dokumentację projektową, uzyskać decyzję o uwarunkowaniach środowiskowych, decyzję ZRID oraz zrealizować same roboty budowlane.
Przedsięwzięcie zrealizowane zostanie w ramach zadania: „Budowa nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 877 Naklik - Leżajsk - Szklary wraz z budową wiaduktu kolejowego w/c linii kolejowej nr 91 Kraków Główny - Medyka oraz budową/przebudową niezbędnej infrastruktury technicznej, budowli i urządzeń budowlanych w m. Łańcut”.
O kontrakt walczy siedem firm. PZDW zarezerwowała na ten cel 31 806 463 zł. Tymczasem najtańsza oferta, firmy Intop Tarnobrzeg, wyceniona została na 31 961 919 zł. A ceny pozostałych ofert? Budimex Warszawa - 32 742 103 zł; Intop Warszawa - 43 428 463; Primost Południe - 44 903 610; Sarinż Warszawa - 46 669 275; Przedsiębiorstwo Inżynieryjne IMB Podbeskidzie Skoczów - 56 191 303 zł oraz konsorcjum Swietelsky Rail Polska (Kraków) oraz Swietelsky AG Linz Austria - 80 729 205 zł.
Inwestycja miałaby się zakończyć wiosną 2023 r.
Przypomnijmy, w ramach przygotowań do tej inwestycji starostwo w Łańcucie doprowadziło do skreślenia z rejestru zabytków części dawnego ogrodu włoskiego (wpisanego do rejestru zabytków decyzją z 1 września 1948 r. oraz jako część zespołu zabytkowego w Łańcucie decyzją Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Rzeszowie z 18 października 1969 r.), a więc działek zlokalizowanych na terenie obecnej Fabryki Wódek „Polmos-Łańcut” od strony ul. Kolejowej i ul. Grunwaldzkiej. Rada Powiatu zgodziła się też wesprzeć finansowo planowaną inwestycję kwotą 500 tys. zł.
.