GDDKiA unieważniła przetarg na I etap projektowania obwodnicy Nowej Dęby
RZESZÓW. Powodem jest oczywiście cena „najkorzystniejszej” oferty.
Fot. Pixabay/CC0
A ta wynosiła aż 3 607 024 zł (Multikonsult Polska), podczas gdy przyjęty przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad limit 1 863 763 zł.
Przetarg swoim zakresem obejmował wykonanie Studium korytarzowego (SK), Studium-techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R) oraz materiałów do wniosku o wydanie decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych (DŚU).
Przeznaczona do zaprojektowania, a następnie wybudowania inwestycja będzie w przyszłości obejmować swoim zakresem: budowę skrzyżowań jednopoziomowych (rond), budowę odcinków dodatkowych jezdni zapewniających obsługę przyległego terenu, budowę i przebudowę istniejących dróg w zakresie kolizji z drogą obwodową, budowę i przebudowę systemu odwodnienia korpusu drogowego, budowę urządzeń ochrony środowiska, przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury podziemnej, budowę oświetlenia drogowego oraz zagospodarowanie terenu zielenią.
Ten etap projektowania jest warunkiem niezbędnym do przejścia do kolejnego: realizacji inwestycji w systemie „Projektuj i buduj”.
Obwodnica pozwoli na usprawnienie ruchu tranzytowego, którego część, z drogi S7, przejmuje droga krajowa nr 9, prowadząc dalej w kierunku Rzeszowa oraz dalej w kierunku przejścia granicznego ze Słowacją w Barwinku. Przede wszystkim realizacja obwodnicy pozwoli na skierowanie ruchu tranzytowego poza zabudowę Nowej Dęby. Dodatkowo zaś usprawni również, m.in. poprzez skrócenie czasu przejazdu, ruch samochodów osobowych na kierunku Rzeszów - Radom i dalej w kierunku Warszawy.
.