Cztery oferty na budowę zaplecza technicznego dla Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej
RZESZÓW. I to właściwie tyle radości po otwarciu ofert w drugim już przetargu na realizację tej inwestycji.
Fot. rzeszow.pl
Pierwsze postępowanie trwało wiele miesięcy aż w końcu Urząd marszałkowski zdecydował się je unieważnić. Powód? Oczywiście ceny ofert. Najtańsza z ofert wyceniona była na blisko 133 mln zł (konsorcjum Intop Warszawa i „Art in Energy” z Koluszek), a ta droższa aż na ponad 169,5 mln zł (konsorcjum Inżynierii Rzeszów, Track Tec Construction z Wrocławia i Przedsiębiorstwa „Agat” z Koluszek). Limit kosztów przyjęty przez samorząd wojewódzki wynosił ok. 98 mln zł.
Cóż, teraz nie jest wcale lepiej... Limit wynosi 97,5 mln zł. Jednak ceny ofert ponownie znacznie tę kwotę przewyższają. Najtańsza z nich, konsorcjum Inżynierii Rzeszów i Przedsiębiorstwa Agat z Koluszek, wyceniona została na 169 655 130 zł (brutto). Tylko nieco droższa była oferta innego konsorcjum: Budimexu Warszawa i KZN Rail z Krakowa - 169 740 000 zł. Z kolei konsorcjum Intop Warszawa i ART in Energy z Koluszek zaoferowało realizację zamówienia za 212 784 612 zł a firma Track Tec Construction z Wrocławiu aż za 236 526 000 zł.
Dla porządku przypomnijmy. Przetarg odbywa się w formule zaprojektuj i wybuduj. Przedmiotem zamówienia jest budowa nowego zaplecza technicznego dla kolei aglomeracyjnej w rejonie stacji Rzeszów-Staroniwa, z jednoczesną przebudową 3 istniejących torów stacyjnych oraz budową nowej hali technologicznej. Zaplecze techniczne służyć będzie dla potrzeb utrzymania pojazdów kolejowych przeznaczonych do obsługi taboru połączeń PKA, jak również dla utrzymania pozostałych pojazdów kolejowych, których właścicielem jest samorząd województwa.