Specjał inwestuje w szkolenia pracowników
RZESZÓW. Grupa Kapitałowa Specjał regularnie prowadzi szkolenia i kursy dla pracowników, wdrożyła też platformę e-learningową Uniwersytet Przedsiębiorczości. W planie na 2017 rok więcej szkoleń z zakresu prawa pracy.
Naszym fundamentem są ludzie, a zatrudniamy obecnie ponad 5 740 pracowników w całej Polsce w różnych branżach – FMCG, medycznej, ochroniarskiej czy finansowej – mówi Krzysztof Tokarz, prezes GK Specjał. - Szkoleniami – adekwatnie do zajmowanego stanowiska i dziedziny – objęci są wszyscy pracownicy.
Tylko w zeszłym roku udział w szkoleniach wewnętrznych wzięło 1000 pracowników. Cyklicznie przeprowadzane są również audyty badające zapotrzebowanie pracowników na nowe szkolenia.
Na kursach jest też przekazywana wiedza dotycząca praktycznych aspektów prawa pracy, w szczególności przestrzegania czasu pracy.
- Wiemy, że świadomość respektowania i doceniania przez firmę praw pracowniczych wpływa na motywację i lojalność kadry. Poza tym przy tak dużej skali zatrudnienia chcemy, aby świadomi pracownicy sami eliminowali możliwość wystąpienia ewentualnych nadużyć w tym zakresie – komentuje Halina Pączka, dyrektor działu personalnego GK Specjał.
W 2015 roku firma uruchomiła platformę e-learningową Uniwersytet Przedsiębiorczości z której korzystają zarówno pracownicy jak i klienci firmy. Narzędzie zostało wyposażone w szereg szkoleń dostosowanych do potrzeb różnych grup pracowników. Dotyczą one zagadnień związanych z komunikacją, negocjacjami handlowymi, technikami sprzedaży, zarządzeniem personelem i obsługą klienta. Kursy kończą się testami weryfikującymi przyswojoną wiedzę.
- W GK Specjał dużą uwagę przykładamy się również do często niedocenianych umiejętności miękkich – dodaje prezes Tokarz. - Z doświadczenia wiemy, że te pozornie mniej istotne umiejętności np. komunikacji, kreatywność, pracy w grupie czy zarządzania czasem mają kolosalny wpływ na jakość i skuteczność pracy. Właśnie dlatego znaczna cześć szkoleń e-learningowych, które przeprowadzamy dotyczy kompetencji miękkich. Co więcej, mamy świadomość, że proces kształtowania umiejętności miękkich jest nieco trudniejszy i bardziej złożony niż kompetencji twardych.
Na najbliższe 12 miesięcy w firmie został przygotowany całoroczny plan szkoleń. Planem szkoleń objęci zostaną zarówno nowi, jak i obecni pracownicy. W budżecie zostały zaplanowane również środki finansowe na opracowanie nowych szkoleń.