PKP LHS zwiększy przepustowość szerokiego toru na Podkarpaciu
PODKARPACKIE. Wykonawcą inwestycji będzie konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji z Bytomia oraz Zakłady Automatyki Kombud z Radomia.
A PKP LHS rozbuduje mijankę Huta Deręgowska LHS oraz wprowadzi automatyczne sterowanie ruchem na stacji Wola Baranowska LHS. Docelowo urządzenia pozwolą na sterowanie ruchem na blisko 100 km linii kolejowej.
- Dla naszych partnerów z Ukrainy PKP LHS stał się jednym z kluczowych szlaków eksportowych. Dzięki podpisanej umowie zwiększamy zdolności przewozowe i bezpieczeństwo ruchu kolejowego. Poprawimy płynność ruchu, zapewnimy lepszą kontrolę nad infrastrukturą torową, co przełoży się na znaczną poprawę parametrów przewozowych dla naszych partnerów. To istotny element modernizacji infrastruktury, która zwiększa możliwości rozwoju ekonomicznego Podkarpacia oraz Lubelszczyzny - mówi Łukasz Górecki, prezes PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa.
W wyniku przebudowy urządzeń sterowania ruchem kolejowym wyeliminowana zostanie konieczność pieszego ruchu podczas odprawiania pociągów, zwiększone zostanie bezpieczeństwo pracy, a czas przyjmowania i wyprawiania pociągów zostanie skrócony. Zabudowa urządzeń sterowania ruchem nowej generacji pozwoli także na zwiększenie przewozów oraz przeładunków na stacji, mijance i szlaku.
Inwestycja o wartości ponad 146 mln zł obejmie budowę Lokalnego Centrum Sterowania na stacji Wola Baranowska LHS, budowę nowego budynku nastawni, zabudowę nowych komputerowych urządzeń srk. Na stacji przebudowany zostanie układ torowy, a elektryczne ogrzewanie rozjazdów zapewni niezawodność ruchu nawet w trudnych warunkach zimowych. Oprócz tego powstanie nowa droga dojazdowa wraz z infrastrukturą towarzyszącą oraz oświetleniem stacji.
-Dzięki nowoczesnym urządzeniom będziemy mogli z wybranego miejsca sterować ruchem na całej trasie. Dodaje prezes Górecki - Co istotne, zaprojektowane i wyprodukowane w Polsce komputerowe urządzenia sterowania, zapewniają wysoki poziom niezawodności oraz bezpieczeństwa.