Jest logo Muzeum w Markowej
RZESZÓW. Rozstrzygnięcie konkursu na logo nowej placówki muzealnej.
W ubieglym tygodniu (12 stycznia 2016 roku) Komisja Konkursowa oceniła prace złożone w konkursie na logo Muzeum Polaków Ratujących Żydów podczas II wojny światowej im. Rodziny Ulmów w Markowej i wybrała zwycięzcę. Wśród 13 prac, za najlepszą uznano propozycję Aleksandra Bąka z Poznania.
Komisja zgodnie uznała, że stworzone przez pana Aleksandra Bąk logo Muzeum Polaków Ratujących Żydów najpełniej odpowiada wymaganiom postawionym przez organizatora konkursu.
Logo przedstawia dwa nakreślone mocną kreską, splecione ze sobą kontury domów. Jeden z nich można rozumieć jako wspólnotę polską, drugi z nich, odwrócony, jak gdyby przewrócony lub zburzony – wspólnotę żydowską. Oba domy połączone są ze sobą nierozerwalnie jak dwa ogniwa łańcucha, z wyraźnie zaznaczoną wspólną przestrzenią - miejscem schronienia dla ludzi ze zburzonego świata.
Wybrane logo bezpośrednio nawiązuje do wyglądu budynku Muzeum, równocześnie wywołując całą serię skojarzeń związanych z losami Polaków i Żydów podczas II wojny światowej.
Zdaniem komisji, wybrane logo, będące prostą i łatwą do zapamiętania formą graficzną, stanowi dobrą podstawę do zbudowania mocnego systemu identyfikacji i komunikacji wizualnej dla Muzeum.
W skład Komisji weszli:
Jako przewodniczący Aleksander Konopek – dyrektor Departamentu Kultury i Ochrony Dziedzictwa Narodowego,
Michał Tabisz – dyrektor Departamentu Promocji i Współpracy Gospodarczej,
Krystyna Kasprzyk – pracownik Biura koordynacyjnego Zarządu Województwa,
Mateusz Szpytma – pełnomocnik Dyrektora Muzeum – Zamek w Łańcucie ds. Muzeum Polaków Ratujących Żydów podczas II wojny światowej im. Rodziny Ulmów w Markowej,
Wiesław Grzegorczyk – pracownik Wydziału Sztuki Uniwersytetu Rzeszowskiego,
Aleksander Rusin – grafik, autor logotypów, m. in. „Rzeszów – miasto In plus”.