Podkarpackie coraz atrakcyjniejsze gospodarczo
Z badań TNS Polska wynika, że atrakcyjność gospodarcza naszego województwa wzrosła o 10 % w porównaniu do sytuacji sprzed 5 lat.
– Dzieje się tak za sprawą przedsiębiorców, klastrów działających na terenie naszego regionu, jak Dolina Lotnicza czy Klaster Informatyczny, ale też za sprawą opracowania i wdrożenia strategii marki województwa, która, jak pokazują badania, przyniosła wymierne efekty, a obrana 5 lat temu przez Podkarpacie droga budowania marki regionu okazała się właściwa - podkreśla Michał Tabisz, dyr. Departamentu Promocji i Współpracy Gospodarczej Urzędu Marszałkowskiego.
Przypomina, że idea przewodnia przyjętej marki regionu zamyka się w określeniu „szersza perspektywa”, a oznacza między innymi przyszłościowe myślenie, życie w zgodzie z naturą, spojrzenie na wszystko z wysoka, nabieranie dystansu do świata i wiedzę, co jest w życiu ważne. W wyniku zapoczątkowanego 5 lat temu procesu konsekwentnych działań komunikacyjnych Podkarpackie w świadomości społecznej ma się stać polskim centrum lotnictwa.
Z raportu TNS Polska, wynika również, że atrakcyjność turystyczna Podkarpacia utrzymuje się na podobnym, wysokim poziomie. W 2010 r. wynosiła ona 62 %, zaś w 2015 r. – 61 %. Natomiast rosną wskaźniki związane z chęcią zamieszkania w naszym regionie – z 21 % w 2010 r. do 25 % w 2015 r.
W zestawieniu ogólnej atrakcyjności województw (rozumianej, jako średnia oceny atrakcyjności turystycznej, gospodarczej oraz chęci zamieszkania) Podkarpackie awansowało z 7. na 6. pozycję, plasując się pomiędzy województwami mazowieckim i dolnośląskim – podkreśla Michał Tabisz. - Liderem w tym zestawieniu pozostało województwo pomorskie.
DZ