Życzenia starosty rzeszowskiego Marka Sitarza z okazji Wielkanocy
Życzenia Waldemara Szumnego z okazji Wielkanocy
Adam Dziedzic - kandydat na prezydenta Rzeszowa
Maria Fajger - kandydatka do sejmiku województwa podkarpackiego

Obwodnica Leżajska będzie oddana przed terminem

Opublikowano: 2014-08-21 19:12:28, przez: admin, w kategorii: Inwestycje

LEŻAJSK. Budowa II odcinka obwodnicy przebiega bez problemów.

Obwodnica Leżajska będzie oddan przed terminemObwodnica Leżajska będzie oddan przed terminemObwodnica Leżajska będzie oddan przed terminemObwodnica Leżajska będzie oddan przed terminem
Obwodnica Leżajska będzie oddan przed terminemObwodnica Leżajska będzie oddan przed terminemObwodnica Leżajska będzie oddan przed terminemObwodnica Leżajska będzie oddan przed terminem
Obwodnica Leżajska będzie oddan przed terminemObwodnica Leżajska będzie oddan przed terminemObwodnica Leżajska będzie oddan przed terminemArtur Kuta, dyrektor kontraktu z firmy Dragados.
Jan Krynicki, rzecznik prasowy GDDKiA
Obwodnica Leżajska będzie oddan przed terminem

 

Za kilka miesięcy samochody pojadą już kolejnym, drugim odcinkiem obwodnicy Leżajska, który buduje konsorcjum Pol Aqua i Dragados. Zaawansowanie rzeczowe budowy to 95, a upływ czasu to 75 proc. Do wykonania została wartwa ścieralna elementy bezpieczeństwa oraz ochrony środowiska, a także oznakowanie poziome i pionowe. Trwa umacnianie dna rowów, skarp oraz humusowanie z obsianiem.

Na najwięszym wiadukcie, przebiegającym nad drogą krajową nr 77 i równocześnie nad torami

Życzenia posłanki Ewy Leniart z okazji Wielkanocy
Ryszard Wisz kandydat do Rady Powiatu Rzeszowskiego

- Można powiedzieć o jakieś 15-20 proc. wyprzedzamy harmonogram, zostały głównie roboty bitumiczne – przede wszystkim wykończeniowe – mówi Artur Kuta z firmy Dragados, dyrektor kontraktu. - Myślę, że wyrobimy się do końca października. Potem wystąpimy o pozwolenie na użytkowanie. Liczymy, że na 3 miesiące przed terminem przejadą pierwsi użytkownicy.

Jak mówi Artur Kuta, teren na którym powstaje geologicznie jest bardzo trudny.

- Na przykład na potoku Jagoda, na odcinku długości 400 metrów musieliśmy wbić w ziemię 17 km kolumn żwirowo-kamiennych – tłumaczy inżynier. Z kolei by powstał wiadukt nad torami, trzeba było wbić łącznie 3 kilometry pali wielkośrednicowych na odcinku o długości 80 metrow). To dopiero pozwoliło wyjść z ziemi i zacząć konstruować nawierzchnię.

Życzenia senatora Józefa Jodłowskiego z okazji Wielkiej Nocy
Życzenia od posła Bogdana Rzońcy z okazji Wielkanocy

Zaś na samym początku trzeba było wyciąć w miesiąc 7,5 tysiąca drzew.

W tej chwili na budowie pracuje 75 osób, w tym 15 inżynierów. 25 maszyn drogowych i 35 samochodów. Ale były momenty, gdy pracowało ponad 100.

Wartośc kontraktu to 66 mln zł.

ac

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij