Regionalne piwo w marketach
Regionalne marki i piwa z małych browarów podbijają rynek. W większych miastach z powodzeniem finkcjonują specjalistyczne sklepy. Natomiast produkty m.in. browarów Kormoran, Perła, Łomża, Zawiercie, Jabłonowo - dostępna jest w hiper- i supermarketach w całym kraju.
Część zaś - tylko w sklepach regionu, z którego pochodzi dane piwo. I tak - w Małopolsce króluje browar Grybów, na Zachodzie Polski możemy skosztować piw z browaru Witnica, a w centrum kraju - piwa Koreb z browaru Łask.
- Szacuje się, że piwa regionalne to dziś ok. 4 proc. rynku piw - mówi Tomasz Szczęsny, odpowiedzialny w Tesco za gamę piw. - Według planów Tesco, klienci sieci kupią w 2011 roku dwa razy więcej piw regionalnych niż jeszcze rok wcześniej.
Skąd bierze się zainteresowanie produktami regionalnymi? Biorąc pod uwagę produkcję piwa w Polsce - 37 mln hektolitrów w 2009 r. - regionalne piwa to produkty wręcz unikatowe. Duża część regionalnych browarów produkuje nie więcej niż 10 tys. hektolitrów piwa rocznie. W przypadku mniejszych browarów, nie bez znaczenia jest także lokalny patriotyzm.