Powiat Rzeszowski - siła inwestycji
Preferencyjne pożyczki między innymi na poprawę efektywności energetycznej

Przejście Malhowice-Niżankowice - w 2014 roku rozpocznie się projektowanie

Opublikowano: 2014-01-08 16:32:44, przez: admin, w kategorii: Inwestycje

PODKARPACKIE. Za kilka lat powstanie kolejne przejście graniczne z Ukrainą. Przygotowania cały czas trwają.

Przekazanie „Betlejemskiego Światełka Pokoju” na granicy polsko-ukraińskiej na miejscu przyszłego przejscia Malhowice-Niżankowice. Fot. http://powiat.przemysl.plPrzekazanie „Betlejemskiego Światełka Pokoju” na granicy polsko-ukraińskiej na miejscu przyszłego przejścia Malhowice-Niżankowice. Fot. http://przemysl.plPrzekazanie „Betlejemskiego Światełka Pokoju” na granicy polsko-ukraińskiej na miejscu przyszłego przejścia Malhowice-Niżankowice. Fot. http://przemysl.pl
Przekazanie „Betlejemskiego Światełka Pokoju” na granicy polsko-ukraińskiej na miejscu przyszłego przejscia Malhowice-Niżankowice. Fot. http://powiat.przemysl.pl

Przekazanie „Betlejemskiego Światełka Pokoju” na granicy polsko-ukraińskiej na miejscu przyszłego przejscia Malhowice-Niżankowice. Fot. http://powiat.przemysl.pl

 

Jednym z najważniejszych zadań wojewody podkarpackiego na najbliższe lata ma być budowa drogowego przejścia granicznego Malhowice-Niżankowice (pow. przemyski, gmina wiejska Przemyśl), na przedłużeniu drogi wojewódzkiej nr 885 Przemyśl – Hermanowice – granica państwa.

Miejscowość Niżankowice (Нижанковичі dawniej Krasnopol) leży w obwodzie lwowskim w rejonie Stary Sambor.

Już 19 września 2012 r. została przesłana przez stronę ukraińską nota dyplomatyczna z propozycją otwarcia drogowego przejścia granicznego w Malhowicach. Miałby być tam kierowany ruch osób i przewozu ładunków pojazdami o maksymalnej dopuszczalnej masie 3,5 t (z wyłączeniem ruchu pieszego). Z odpraw wyłączone będą towary podlegające kontroli weterynaryjnej, fitosanitarnej oraz ładunki niebezpieczne.

Infrastruktura przejścia ma być w całości po polskiej stronie granicy, a wspólne polsko-ukraińskie kontrole prowadzone byłyby w jednym miejscu. Szacuje się, że przejście obsługiwać będzie 7 tys. osób na dobę, 4 tys. pojazdów na dobę.

W 2013 roku gmina Przemyśl opracowała miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego (sfinansowany przez wojewodę), a Rada Gminy Przemyśl uchwaliła go (Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego „Malhowice-1/2012”). Wojewoda rozpoczął tez starania o pozyskania (bezpłatne) gruntu pod inwestycję od Agencji Nieruchomości Rolnych i gminy Przemyśl.

- W 2014 r. przystąpimy do projektowania przyszłego przejścia granicznego - Małgorzata Oczoś-Błądzińska, rzecznik prasowy wojewody podkarpackiego. - Wojewoda zwróci się z wnioskiem do ministra spraw wewnętrznych o zabezpieczenie środków na opracowanie dokumentacji budowlano-wykonawczej.

Pozwolenie na budowę ma być uzyskane w 2015 roku, wtedy też mają być pieniądze na budowę. Po wyłonieniu wykonawcy, budowę infrastruktury przejścia planuje się wykonać w okresie 2 letnim. Może to oznaczać, iż nowe przejscie powstanie około 2017 lub 2018 roku.

ac

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij