Maraton zakupowy ZG „PKS” wciąż trwa
POWIAT RZESZOWSKI. Związek Gmin „Podkarpacka Komunikacja Samochodowa” otworzył oferty w przetargu na zakup siedmiu autobusów elektrycznych i pojazd techniczny.
Autobusy mają mieć od 11,5 do 12,5 m długości. Powinny zabierać minimum 70. pasażerów, w tym przynajmniej 30. na miejscach siedzących. Plus - oczywiście - miejsce dla pasażera na wózku inwalidzkim i wózek dziecięcy. O wyposażeniu pojazdów raczej nie ma się co rozpisywać. Nie będzie ono odbiegało od przyjętych obecnie standardów. Muszą być jednak wyposażone w rozwiązania kompatybilne ze stosowanym przez przewoźnika systemami np. sterowania ruchem.
Moc silnika - minimum 140 kW (netto). Zasięg na jednym pełnym ładowaniu co najmniej 300 km. Magazyn energii ma być przystosowany do ładowania w systemie plug-in.
Dostawa ma zostać zrealizowana po 13 miesiącach od podpisania umowy.
O kontrakt walczy trzech oferentów: konsorcjum EV Motors z Lublina i Busnex z Wilna - 20 164 620 zł, Solatis Bus & Coach - 23 333 100 zł oraz PT Wanicki z Mogilan - 24 915 221 zł (założony limit kosztów - 25 571 700 zł).
ZG „PKS” zamawia także pojazd techniczny, wyposażony w mobilną stację ładowania. Przystosowany ma być także do holowania autobusów (więcej szczegółów w dokumentacji przetargowej).
Tu swoje oferty złożyły firmy: Krok z Gorzowa Wielkopolskiego - 2 952 000 zł oraz Tevor ze Skarżyska kamiennej - 3 003 414 zł (założony limit kosztów - 3 198 000 zł).
Dostawy tego pojazdu ZG „PKS” oczekuje nieco wcześniej - po 12 miesiącach.
Oba zakupy realizowane są w ramach zadania „Rozwój zrównoważonej mobilności mieszkańców Związku Gmin „Podkarpacka Komunikacja Samochodowa” poprzez usprawnienie transportu publicznego - autobusy EE”, dofinansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.