An Archi Group chętna na zaprojektowanie przebudowy dworca autobusowego w Mielcu
MIELEC. Miasto zarezerwowało na to zadanie 1 094 700 zł. Kompleksową dokumentacją projektową chciałoby dysponować po 13 miesiącach.
Fot. An Archi Group
Miasto zaktualizowało już posiadane od kilku lat - koncepcję i program funkcjonalno-użytkowy. Aktualizację wykonała właśnie gliwicka pracownia An Archi Group, która zresztą opracowała też ich pierwotną wersję.
Jeśli zaś chodzi o opracowanie właściwej dokumentacji projektowej, gliwicka pracowania jest gotowa to zrobić za 1 146 360 zł.
Przypomnijmy, po przebudowie i rozbudowie dworzec miałby pełnić funkcję węzła przesiadkowego.
W ramach inwestycji planuje się budowę nowej infrastruktury peronowej i parkingowej dla autobusów. Przewiduje się również budowę parkingów dla samochodów osobowych (parking w formule Park & Ride) i rowerów (parking w formule Bike & Ride), z których będą korzystali przesiadający się pasażerowie. Dodatkowo zakłada się wydzielenie stanowisk postoju czasowego (stanowiska typu Kiss & Ride) oraz stanowisk dla taksówek.
Przewiduje się też zaadaptowanie obecnego budynku dworcowego, z uwzględnieniem jego przebudowy i rozbudowy oraz zmiany układu funkcjonalnego. W obrębie nowo projektowanego obiektu zostaną zlokalizowane m.in. poczekalnia dla pasażerów, kasy, toalety, przechowalnia bagażu, lokal gastronomiczny, drobne lokale handlowo-usługowe, pomieszczenie dyżurnego ruchu oraz pomieszczenia socjalne i sanitarne dla pracowników stacjonarnych i kierowców.
„Docelowo plac manewrowy dla autobusów oraz perony autobusowe zostaną zlokalizowane po stronie południowej budynku (podobnie, jak ma to miejsce obecnie), przy czym zarówno wejście do budynku od tej strony, jak i dojście na perony oraz same perony zostaną zadaszone. Po stronie północnej budynku przewiduje się rozbudowę istniejącego parkingu w formule "Park & Ride" oraz, dodatkowo, usytuowanie miejsc postoju krótkotrwałego (parking w formule "Kiss & Ride") oraz miejsc postojowych dla taksówek. Całość projektowanego układu komunikacyjnego węzła przesiadkowego zostanie uzupełniona przez ciągi piesze i rowerowe (w tym parking w formule "Bike & Ride" dla rowerów pasażerów przesiadających się), które połączą plac dworcowy z istniejącym układem chodników i dróg rowerowych. (…) zakłada się także przebudowę przyległego układu drogowego w celu dostosowania go do potrzeb węzła przesiadkowego.(…)
Przewiduje się, że obszar węzła przesiadkowego zostanie skomunikowany poprzez nowe skrzyżowanie typu rondo, zaprojektowane w miejscu obecnego skrzyżowania skanalizowanego ul. Jagiellończyka z północną łącznicą Alei Niepodległości. Dla lepszego połączenia komunikacyjnego zaprojektowano także dodatkowy wyjazd dla samochodów osobowych, zlokalizowany w północnej części inwestowanego obszaru i umożliwiający wyjazd z parkingu dla samochodów osobowych oraz skręt w prawo w ul. Jagiellończyka (obecne skomunikowanie parkingu odbywa się wyłącznie za pośrednictwem drogi wewnętrznej przed budynkiem banku PKO B. P.). Ponadto pod estakadą (Aleją Niepodległości) zaprojektowano dodatkowy parking dla samochodów osobowych”.(koncepcja)