Kto stworzy infrastrukturę do ładowania aut elektrycznych w parkach narodowych?
PODKARPACKIE. KRAJ. Powstanie taka także w Bieszczadzkim Parku Narodowym, jak i Magurskim Parku Narodowym.
Fot. pixabay/CC0
Ładowarki zakupione zostaną w ramach dużego przetargu, dotyczącego instalacji ładowarek na terenie 23 parków narodowych. Sam przetarg podzielony został na dwie części. Pierwsza dotyczy ogólnodostępnych ładowarek, zaś druga - ładowarek na potrzeby własnego taboru parków.
O kontrakt w przetargu walczy aż dziesięciu wykonawców. Na pierwsze zadanie zarezerwowano 660 034 zł, zaś na drugie 437 061 zł. Ceny ofert wahają się od 499 072 zł (ZUP Emiter z Limanowej) do 1 586 700 zł (konsorcjum El-Project z Jeleniej Góry, 3Windy z Bielsko Białej, E-Mobilni z Przyszowic) - pierwsze zadanie oraz od 515 530 zł (ZUP Emiter) do 1 632 064 zł (konsorcjum Budimex Mobility i Budimex S.A. z Warszawy) - drugie zadanie.
I tak...W Bieszczadzkim Parku Narodowym oraz Magurskim Parku Narodowym powstaną w sumie cztery takie punkty, po dwa dla każdej części przewidzianej w postępowaniu. Stacje ogólnodostępne będą dwustanowiskowe, zaś te na własne potrzeby - w zależności o potrzeb - także jednostanowiskowe. Oczywiście, stworzenie takiej infrastruktury będzie wymagać budowy odpowiedniej infrastruktury (utwardzenie terenu, przyłącza, itd.).
Infrastruktura powinna powstać do końca czerwca 2025 r. (ze szczegółami i lokalizacjami przyszłej infrastruktury można się zapoznać w dokumentacji przetargowej np. BdPN).