Konferencja „Społeczna przestrzeń internetu”
RZESZÓW. Naukowcy z całej Polski dyskutować będą o sieci i jej wpływie na realne życie.
Dziś (środa, 16 października 2013 r.) na Uniwersytecie Rzeszowskim (aula budynku A0, ul. Pigonia 1) odbywa się VI Interdyscyplinarna Konferencja z cyklu Przestrzeń społeczna pt. "Społeczna przestrzeń internetu. Między wirtualnościa a realnością - II edycja".
Konferencja jest skierowana do przedstawicieli nauki, sztuki i techniki chcących zaprezentować swój punkt widzenia na dwa aspekty przestrzeni społecznej. Obejmować będzie m.in. takie zagadnienia:
koncepcje narracji i metody badań społeczności i światów wirtualnych; władza a internet; społeczeństwo obywatelskie w aspekcie sieci; manipulacje rzeczywistością; systemy aksjo-normatywne w internecie; orientacje ideowe internautów; reklama w internecie; język internetu;
teorie i modele zachowań społecznych w sieci; wybory a internet; rozwiązania prawne dotyczące internetu; otwarty system publikacji naukowych – szansa dla nauki?; wpływ informatyzacji na działanie instytucji państwowych; społeczeństwo a internet; kultura i sztuka w internecie; internet w ujęciu historycznym; młodzież w sieci; uniwersytet w rzeczywistości wirtualnej; tożsamość w sieci;
marka w internecie.
Program konferencji
9.00-9.20 powitanie uczestników konferencji, moderator: prof. dr hab. Zbigniew Rykiel
9.20-9.40 Gra podszyta polityką. Percepcja reklam politycznych w grach internetowych. prof. SWPS dr hab. Wojciech Cwalina, mgr Marta Chojnowska (Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej)
mgr Wojciech Kucharski (Agencja Interaktywna PREKURSOR NT)
9.40-10.00 Przestrzenna natura cyberprzestrzeni dr Wojciech Retkiewicz (Uniwersytet Łódzki)
10.00-10.20 Etnosieć – internet jako przestrzeń społeczna grup etnicznych dr Łucja Kapralska (Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie)
10.20-10.40 Konstruowanie tożsamości i ekspresja Ja w sieci dr Renata Dopierała (Uniwersytet Łódzki)
10.40-10.55 Dyskusja
10.55-11.10 przerwa
11.10-11.25 Tożsamość czy tożsamości? Ja w świecie cyberrealnym mgr Katarzyna Natalia Sobczak (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie)
11.25-11.40 Wytwory artystyczne w internecie. Sztuki plastyczne w ujęciu socjologizmu estetycznego mgr Gabriela Brzozowska (Uniwersytet Rzeszowski)
11.40-11.55 Nowe formy reklamowania w internecie. Studium badań nad zjawiskiem internetowego trendsettingu mgr Aleksandra Ciejka (Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie)
1 1.55-12.10 Dyskusja
12.10-13.00 przerwa obiadowa (sala 327 Instytutu Socjologii (III piętro), Budynek Główny UR, Rejtana 16C)
12.15-13.00 Crowdsourcing – szkolenie dla wszystkich zainteresowanych - mgr Paulina Surowiec (Sprinet)
(Aula główna budynku A0)
13.00-13.15 Uczestnik – twórca zsieciowanego miasta mgr Liliana Kozak (UMCS Lublin)
13.15-13.30 Wpływ pornoizacji wizerunku kobiety w mediach na kreację wizerunku nastolatek na portalu fotka.pl mgr Justyna Krasowska (Uniwersytet Rzeszowski)
13.30-13.45 Język internetu przez pryzmat memów i innych obrazków – wybrane zjawiska
mgr Anna Antas (Uniwersytet Rzeszowski)
13.45-14.00 Kreowanie stylu w sieci – próba analizy zjawiska w ujęciu socjologicznym na przykładzie działalności polskich blogerek i vlogerek mgr Monika Gruba (Uniwersytet Rzeszowski)
14.00-14.15 Blogerzy – (wy)twórcy internetowych dzienników mgr Urszula Kostoń-Fusiarz
(Uniwersytet Rzeszowski)
14.15-14.30 Dyskusja
14.30-14.45 Przerwa kawowa
14.45-15.00 Problem zdefiniowania operatu losowania a metody doboru próby do badania w przestrzeni internetowej mgr Aleksandra Kupis-Fijałkowska (Uniwersytet Łódzki)
15.00-15.15 Efekt osoby trzeciej a wpływ reklamy internetowej na jednostkę mgr Rafał Waśko (Uniwersytet Rzeszowski)
15.15-15.30 Postęp techniki – komputer i internet w edukacji szkolnej mgr inż. Marta Konieczna-Kucharska (Politechnika Częstochowska)
15.30-15.45 Rola e-learningu w koncepcji Ciągłego Doskonalenia Jakości mgr Elżbieta Zalewska (Uniwersytet Łódzki)
15.45-16.00 Dyskusja
16.00-16.15 Przerwa kawowa
16.15-16.30 Znaczenie mediów społecznościowych jako narzędzia marketingu relacji na tle innych kanałów komunikacji z klientem mgr Agnieszka Chwiałkowska (UMK Toruń)
16.30-16.45 Upowszechnienie internetu w kontekście reprodukcji nierówności społecznych mgr Michał Wójcik (UMCS Lublin)
16.45-17.00 Miejskie wspólnoty buntu. Rola świata wirtualnego w ich formowaniu i funkcjonowaniu, mgr Beata Charycka (Uniwersytet Warszawski)
17.00-17.15 Nowe przestrzenie reklamowe w internecie mgr Jarosław Kinal (Uniwersytet Rzeszowski)
17.15-17.30 Dyskusja
Godzina
17.30 Zakończenie konferencji
Organizatorzy: Zakład Socjologii Zbiorowości Terytorialnych Instytutu Socjologii Uniwersytetu Rzeszowskiego, Stowarzyszenie Naukowe Przestrzeń Społeczna i Środowisko