Kto zbuduje S19 wokół Rzeszowa?
PODKARPACKIE. Firmy z całej Europy chcą budować drogę ekspresową na Podkarpaciu.
Fot. Adam Cyło
Zobacz film z otwarcia odcinka S19, przygotowany przez e-Maxi.tv
W przetargu na projekt i budowę odcinka drogi ekspresowej S19 na odc. węzeł Świlcza (DK4) – węzeł Rzeszów Południe (Kielanówka) wpłynęło 18 wniosków. Natomiast na węzeł Sokołów Małopolski Północ – Stobierna jeszcze więcej, bo aż 20 firm chce złożyć oferty. Chce złożyć, bo dopiero teraz rozpocznie się etap weryfikowania złożonych wniosków. Badany będzie przede wszystkim potencjał firm. A przedsiębiorstwa, które po raz pierwszy będą starać się o zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad będą szczególnie dokładnie badane. Firmy i konsorcja, które spełnią warunki udziału w postępowaniu przetargowym, zostaną w październiku br. zaproszone do złożenia ofert cenowych. Na ich złożenie wybrani wykonawcy będą mieli 40 dni.
- W postępowaniu przetargowym przyjęte zostały trzy kryteria oceny ofert: cena, okres gwarancji oraz termin wykonania – informuje Bartosz Wysocki z GDDKiA oddział w Rzeszowie. - To efekt dotychczasowych doświadczeń GDDKiA z inwestycji realizowanych w perspektywie 2007-2013.
Wśród firm, które złożyły wnioski są europejskie giganty, przy czym nie wszystkie działały do tej pory w Polsce. Są szwedzka Skanska, hiszpańskie Budimex (z Ferrovialem), OHL (z Rubau), Aldesa, Mostostal Warszawa, Dragados, francuskie Eurovia (z Warbudem), niemiecki Heilit Woerner (ze Strabagiem), Bilfinger, Berger Bau, austracki PORR, portugalskie Mota Engil, MSF, włoskie Astaldi, Condotte a’Aqua (z Inso) oraz Astaldi, i grecka J& P Avax.
Tylko jedna firma wywodzi się z Podkarpacia – to rzeszowski MPDiM, który startuje w konsorcjum z Przedsiębiorstwem Budowy Mostów z Mińska Mazowieckiego (lider) i IMB Podbeskidzie (drugi partner. Są też Intercor z Zawiercia w konsorcjum z Drog-Budem z Częstochowy, Mosty Łódź w konsorcjum z Bunte oraz Mirbud ze Skierniewic z konsorcjum z Erpedim z Piotrkowa Trybunalskiego
ac