Powiat Rzeszowski - siła inwestycji

Nowe pociągi dla województwa podkarpackiego

Opublikowano: 2013-05-17 15:32:45, przez: admin, w kategorii: Samorządy

RZESZÓW. Newag zaproponował najniższą cenę. Podpisanie umowy ma nastąpić za kilka dni.

Fot. Newag

Fot. Newag

 

W latach 2013-15 samorząd województwa podkarpackiego kupi siedem nowych pociągów pasażerskich.

Finansowane będą z Regionalnego Programu Operacyjnego, Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, a także Funduszu Kolejowego. Dzięki dotacji z RPO kupione będą dwa dwuczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne (EZT) czyli dwie lokomotywy z dwoma wagonami każda oraz elektryczne lokomotywy i po trzy wagony do każdej. Ponadto jedna lokomotywa z spalinowa z dwoma wagonami.

Dzięki POIŚ sfinansowany zostanie Przewidywany jest zakup EZT z trzema wagonami, który posłuży do obsługi połączeń międzywojewódzkich realizowanych przez Małopolskę, Podkarpackie, Śląsk I Świętokrzyskie. Ponadto elektrycznego składu z trzema wagonami dzięki środkom rezerwy celowej i Funduszu Kolejowego.

Na ogłoszony przetarg wpłynęły dwie oferty. Jak informuje portal rynekkolejowy.pl pochodzą one z bydgoskiej firmy PESA i nowosądeckiego Newagu.

- Komisja przetargowa wyłoniła wykonawcę na dostawę dwuczłonowego zespołu trakcyjnego z napędem spalinowym. Umowa z firmą Newag może zostać podpisana po upływie 10 dni od daty ogłoszenia o wyborze najkorzystniejszej oferty, czyli po 24 maja  – pod warunkiem, że nie zostanie złożone odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej przez firmę wyłączoną z przetargu – informuje Wiesław Bek, rzecznik prasowy marszałka województwa.

Poniższa tabela przedstawia podstawowe parametry i wyposażenie

 

Lp.

Nazwa

Opis

Dwuczłonowy zespół trakcyjny z napędem spalinowym

Dwuczłonowe zespoły trakcyjne z napędem elektrycznym

Trójczłonowe zespoły trakcyjne z napędem elektrycznym

1.

Planowany termin dostawy

I kw.2014 r.

II kw.2014 r.

IV kw.2013 r. – 1 szt. (Rezerwa celowa)

III kw. 2014 r. – 2 szt.(RPO)

I kw. 2015 r.    - 1 szt. (POIiŚ)

 

2.

Prędkość eksploatacyjna

Min. 120 km/h

Min. 120 km/h

Min. 140 km/h

3.

Liczba miejsc ogółem

stałe miejsca siedzące w tym liczba miejsc uchylnych

Min. 260

Min.120 w tym min.5 max.10 uchylnych

Min. 260

Min. 112 w tym min. 5 max.10 uchylnych

Min. 320 (RPO) 270 (POIiŚ)

Min.170(RPO) 150 (POIiŚ) w tym min.10 max.15 uchylnych

4.

Kabina WC

1 kabina WC z toaletą systemu zamkniętego, w układzie modułowym, przystosowana dla osób niepełnosprawnych i do przewijania niemowląt.

5.

Półki bagażowe

na całej długości przedziałów pasażerskich po obu stronach nad oknami z wyłączeniem przejść

Szklane wykonane ze szkła bezpiecznego na całej długości przedziałów pasażerskich po obu stronach nad oknami z wyłączeniem przejść

6.

Fotele

Wandaloodporne, profilowane, tapicerowane, półmiękkie, ergonomiczne z zagłówkiem z podłokietnikami ruchomymi od strony przejścia.

Ergonomiczne, tapicerowane typu komfort, z zagłówkiem wyprofilowanym wykończonym obiciem skórzanym z podłokietnikami ruchomymi od strony przejścia.

7.

Klimatyzacja

W kabinach maszynisty i przedziałach pasażerskich

8.

Monitoring

Kamery zewnętrze, wewnętrzne zapewniające monitoring całego wnętrza z wyjątkiem kabiny WC

9.

Dodatkowe wyposażenie

  • 1 podest z każdej strony pojazdu dla osób na wózkach inwalidzkich,
  •  automat biletowy, system zliczania pasażerów,
  •  system pomiaru punktualności,
  •  system dynamicznej informacji pasażerskiej wewnętrznej i zewnętrznej oraz informacji głosowej,
  • system komunikacji

maszynista-pasażer,

  • sieć WI-FI
  • miejsce dla pasażerów z większym bagażem i do zamocowania rowerów

 

  • 1 podest z każdej strony pojazdu dla osób na wózkach inwalidzkich,
  •  automat biletowy,
  •  system zliczania pasażerów,
  •  system pomiaru punktualności,
  •  system dynamicznej informacji pasażerskiej wewnętrznej i zewnętrznej oraz informacji głosowej,
  • system komunikacji maszynista-pasażer,
  • sieć WI-FI,
  • miejsce dla pasażerów z większym bagażem i do zamocowania rowerów.

 

  • Winda z każdej strony pojazdu,
  • 2 automaty biletowe,
  • system zliczania pasażerów,
  •  system pomiaru punktualności,
  •  system dynamicznej informacji pasażerskiej wewnętrznej i zewnętrznej oraz informacji głosowej,
  • system komunikacji maszynista-pasażer,
  •  sieć WI-FI,
  • miejsce dla pasażerów z większym bagażem i do zamocowania rowerów

 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij