Nowe pociągi dla województwa podkarpackiego
RZESZÓW. Newag zaproponował najniższą cenę. Podpisanie umowy ma nastąpić za kilka dni.
Fot. Newag
W latach 2013-15 samorząd województwa podkarpackiego kupi siedem nowych pociągów pasażerskich.
Finansowane będą z Regionalnego Programu Operacyjnego, Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, a także Funduszu Kolejowego. Dzięki dotacji z RPO kupione będą dwa dwuczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne (EZT) czyli dwie lokomotywy z dwoma wagonami każda oraz elektryczne lokomotywy i po trzy wagony do każdej. Ponadto jedna lokomotywa z spalinowa z dwoma wagonami.
Dzięki POIŚ sfinansowany zostanie Przewidywany jest zakup EZT z trzema wagonami, który posłuży do obsługi połączeń międzywojewódzkich realizowanych przez Małopolskę, Podkarpackie, Śląsk I Świętokrzyskie. Ponadto elektrycznego składu z trzema wagonami dzięki środkom rezerwy celowej i Funduszu Kolejowego.
Na ogłoszony przetarg wpłynęły dwie oferty. Jak informuje portal rynekkolejowy.pl pochodzą one z bydgoskiej firmy PESA i nowosądeckiego Newagu.
- Komisja przetargowa wyłoniła wykonawcę na dostawę dwuczłonowego zespołu trakcyjnego z napędem spalinowym. Umowa z firmą Newag może zostać podpisana po upływie 10 dni od daty ogłoszenia o wyborze najkorzystniejszej oferty, czyli po 24 maja – pod warunkiem, że nie zostanie złożone odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej przez firmę wyłączoną z przetargu – informuje Wiesław Bek, rzecznik prasowy marszałka województwa.
Poniższa tabela przedstawia podstawowe parametry i wyposażenie
Lp. |
Nazwa |
Opis |
||
Dwuczłonowy zespół trakcyjny z napędem spalinowym |
Dwuczłonowe zespoły trakcyjne z napędem elektrycznym |
Trójczłonowe zespoły trakcyjne z napędem elektrycznym |
||
1. |
Planowany termin dostawy |
I kw.2014 r. |
II kw.2014 r. |
IV kw.2013 r. – 1 szt. (Rezerwa celowa) III kw. 2014 r. – 2 szt.(RPO) I kw. 2015 r. - 1 szt. (POIiŚ)
|
2. |
Prędkość eksploatacyjna |
Min. 120 km/h |
Min. 120 km/h |
Min. 140 km/h |
3. |
Liczba miejsc ogółem stałe miejsca siedzące w tym liczba miejsc uchylnych |
Min. 260 Min.120 w tym min.5 max.10 uchylnych |
Min. 260 Min. 112 w tym min. 5 max.10 uchylnych |
Min. 320 (RPO) 270 (POIiŚ) Min.170(RPO) 150 (POIiŚ) w tym min.10 max.15 uchylnych |
4. |
Kabina WC |
1 kabina WC z toaletą systemu zamkniętego, w układzie modułowym, przystosowana dla osób niepełnosprawnych i do przewijania niemowląt. |
||
5. |
Półki bagażowe |
na całej długości przedziałów pasażerskich po obu stronach nad oknami z wyłączeniem przejść |
Szklane wykonane ze szkła bezpiecznego na całej długości przedziałów pasażerskich po obu stronach nad oknami z wyłączeniem przejść |
|
6. |
Fotele |
Wandaloodporne, profilowane, tapicerowane, półmiękkie, ergonomiczne z zagłówkiem z podłokietnikami ruchomymi od strony przejścia. |
Ergonomiczne, tapicerowane typu komfort, z zagłówkiem wyprofilowanym wykończonym obiciem skórzanym z podłokietnikami ruchomymi od strony przejścia. |
|
7. |
Klimatyzacja |
W kabinach maszynisty i przedziałach pasażerskich |
||
8. |
Monitoring |
Kamery zewnętrze, wewnętrzne zapewniające monitoring całego wnętrza z wyjątkiem kabiny WC |
||
9. |
Dodatkowe wyposażenie |
maszynista-pasażer,
|
|
|