Kolejny przetarg na projekt i budowę pumptracka przy ul. Starzyńskiego. Tym razem dwie oferty
RZESZÓW. Niestety ceny obu ofert znów przekraczają założony przez miasto limit kosztów - 200 tys. zł.
Fot. Pixabay/CC0
Za pierwszym razem cena jedynej oferty opiewała na 232 470 zł. Miasto poprosiło co prawda o dodatkową i ewentualnie atrakcyjniejszą ofertę, ale wykonawca nie podjął tematu. A teraz? Niższą cenę - 218 tys. zł zaproponowała firma Rad Tracks z Iławy. Jej konkurent, Velo Projekt z Warszawy, zaproponował cenę 246 tys. zł.
Pumptrack przy ul. Starzyńskiego ma powstać w pół roku od podpisania umowy z wykonawcą. Będzie to obiekt dedykowany nie tylko rowerzystom, ale także deskorolkarzom, rolkarzom czy osobom na hulajnogach.
Dostęp do obiektu będzie „pieszy i rowerowy, wraz z możliwością dojazdu samochodami z ulicy Kapitana Edwarda Brydaka lub ulicy Stefana Starzyńskiego”. Pumptrack powstanie w miejscu częściowo rozebranego asfaltowego boiska.
Tor będzie się składał „z garbów, zakrętów profilowanych oraz małych „hopek” ułożonych w takiej kolejności, by możliwe było rozpędzanie się i utrzymywanie prędkości bez pedałowania. Przeszkody toru wraz z zakrętami tworzą zamkniętą pętlę po której można jeździć w obu kierunkach. Dla maksymalnego wykorzystania terenu projektuje się liczne odnogi i alternatywne linie przejazdu (...) Wszystkie przeszkody (garby, przeszkody złożone) muszą być wyprofilowane w taki sposób, aby umożliwiały płynną jazdę. Niedopuszczalne jest wyprofilowanie przeszkód wymuszających „nerwową jazdę” tzn. zbyt ostrych o szpiczastych kształtach”.
Tor będzie miał 88 m długości. Jego całkowita powierzchnia wyniesie 513 m2. Szerokość toru jezdnego to 170 cm. „Ilość zakrętów profilowanych: min. 4 szt., promień zakrętów: min. 380 cm”.