Symulacje biznesowe w ramach praktyk szkolnych
JAROSŁAW. uczniowie Zespołu Szkół Ekonomicznych i Ogólnokształcących odbywający praktykę zawodową korzystali z komputerowych symulacji biznesowych rzeszowskiej firmy Revas.
Fot. Pixabay/CC0
Każdy uczeń miał możliwość podejmować decyzje związane z prowadzeniem firmy w branży związanej z kształconym zawodem. Technicy logistycy prowadzili firmę produkcyjną , natomiast ekonomiści prowadzili sklep ze sprzętem elektronicznym.
Podejmując decyzje w symulacji uczniowie w praktyczny sposób poznali pojęcia ekonomiczne, przykładowo:, prawo popytu, prawo podaży, przychody, koszty stałe, koszty zmienne, zysk, strata, amortyzacja, książka przychodów i rozchodów, podatek dochodowy, formy zatrudnienia pracowników, wynagrodzenia netto i brutto, koszty pracodawcy. Uczestniczyli w rozwiązywaniu problemów biznesowych np. obliczenia wymaganej liczby stanowisk lub zapotrzebowania na surowce, przygotowywanie oferty na rynek.
Ponadto nauczyciele zawodu tj Marzena Brodowicz, Barbara Górska i Donata Kozłowska odbyły szkolenia certyfikujące zdobywając tytuł trenera symulacji biznesowych.
Wdrożenie tego narzędzia w proces nauki zawodu pozwala nabywać uczniom i nauczycielom nowe umiejętności, utrwalać branżowe słownictwo, a przede wszystkim łatwiej odnaleźć się w realiach rynkowych swojej branży.