Praca w Straży Pożarnej
ŁAŃCUT.
1. OGŁOSZENIE O NABORZE DO SŁUŻBY W KOMENDZIE POWIATOWEJ PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ W ŁAŃCUCIE
2. KP PSP Łańcut Nabór Załącznik nr 1
3. KP PSP Łańcut Nabór Załącznik nr 2
4. KP PSP Łańcut Nabór Załącznik nr 3
5. KP PSP Łańcut Nabór Załącznik nr 4
OGŁOSZENIE O NABORZE DO SŁUŻBY W PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Łańcucie ogłasza nabór do służby przygotowawczej w Państwowej Straży Pożarnej na stanowisko stażysty w Jednostce Ratowniczo-Gaśniczej
Liczba stanowisk, na które prowadzony jest nabór do służby: 1 stanowisko.
Nazwa stanowiska: stażysta, docelowo starszy ratownik-kierowca.
Miejsce pełnienia służby: Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Łańcucie, ul, Grunwaldzka 68, 37-100 Łańcut.
Rodzaj rozkładu czasu służby: zmianowy rozkład czasu służby 24/48 godzin.
l. GŁÓWNE OBOWIĄZKI NA STANOWISKU, NA KTÓRE PROWADZONY JEST NABÓR:
1 . Pozostawanie w czasie służby w stałej gotowości do udziału w działaniach ratowniczo - gaśniczych
-
Udział w działaniach ratowniczo - gaśniczych, szkoleniach i doskonaleniu zawodowym organizowanym w czasie służby i poza nią'
-
Utrzymywanie sprzętu i wyposażenia we właściwym stanie technicznym, czystości oraz wykonywanie bieżących napraw i konserwacji,
-
Przestrzeganie obowiązujących przepisów, regulaminów i ustalonych zasad w służbie oraz podczas działań ratowniczo - gaśniczych, w tym również w zakresie BHP, poddawanie się okresowym badaniom lekarskim;
-
Podnoszenie kwalifikacji zawodowych i specjalistycznych
-
Znajomość parametrów technicznych i możliwości taktycznych sprzętu będącego na wyposażeniu jednostki
-
Udział w szkoleniach i doskonaleniu zawodowym organizowanym w czasie służby
-
Utrzymywanie wymaganej sprawności fizycznej oraz dyspozycyjności.
Il. WYMAGANIA KONIECZNE STAWIANE KANDYDATOM:
Kandydaci do służby w Państwowej Straży Pożarnej spełniać muszą, stosownie do postanowień art. 28 i art. 34 ust, 4 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o Państwowej Straży Pożarnej (Dz. U. z 2020 r., poz. 1 123 z późn. zm.), następujące kryteria podstawowe:
1 . Posiadać obywatelstwo polskie,
2. Nie być karanym za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe.
-
Korzystać z pełni praw publicznych.
-
Posiadać co najmniej średnie wykształcenie.
-
Posiadać uregulowany stosunek do służby wojskowej (nie dotyczy kobiet).
-
Posiadać zdolność fizyczną i psychiczną do pełnienia tej służby (weryfikacja w dalszym etapie naboru do służby — potwierdzona orzeczeniem Poradni Psychologicznej oraz orzeczeniem Podkarpackiej Rejonowej Komisji Lekarskiej podległej ministrowi właściwemu ds. wewnętrznych o przydatności do służby w PSP).
HARMONOGRAM PRZEBIEGU PROCESU NABORU:
Etap l:
-
do dnia 12 października 2020 r. do godz. 1 5 00 składanie wymaganych dokumentów przez zainteresowanych
-
13 października 2020 r. — analiza złożonej przez kandydatów dokumentacji osobowej, 14 października 2020 r do godz. 15 00 — ogłoszenie wyników I etapu.
Etap Il:
20 października 2020 r. od godz. 730 do godz. 800 - rejestracja kandydatów,
20 października 2020 r. od godz. 805 — podciąganie na drążku,
-
20 października 2020 r. — bieg po kopercie (po podciąganiu się na drążku),
20 października 2020 r. — próba wydolnościowa -beep test (po biegu po kopercie),
20 października 2020 r. — ogłoszenie wyników testu sprawności fizycznej
-
23 października 2020 r. — 730 sprawdzian z pływania,
23 października 2020 r. — 11 00 sprawdzian lęku wysokości (akrofobia)
23 października 2020 r, ogłoszenie wyników II etapu (sprawdzian z pływania i sprawdzian lęku wysokości)
Etap III:
-
Do 30 października 2020 r. — złożenie wymaganych dokumentów przez kandydatów, którzy zakwalifikowali się do IV etapu,
2 listopada 2020 r. - analiza złożonej przez kandydatów dokumentacji, 3 listopada 2020 r. - ogłoszenie wyników III etapu
Etap IV:
4 listopada 2020 r. od godz. 900 — rozmowa kwalifikacyjna,
-
5 listopada 2020 r. do godz. 1 530 — ogłoszenie wyników postępowania kwalifikacyjnego.
Etap V — wykonanie badań przez Podkarpacką Rejonową Komisję Lekarską podległą ministrowi właściwemu ds. wewnętrznych w Rzeszowie
Terminy oraz miejsca etapów podane w powyższym harmonogramie mogą ulec zmianie. Każda zmiana terminu zostanie podana do wiadomości na tablicy ogłoszeń w siedzibie komendy oraz na stronie internetowej http://www.straz-lancut.pl/
III. WYMAGANE DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA:
-
Kandydaci w terminie do 12 października 2020 r. składają następujące dokumenty: TYLKO NIŻEJ WYMIENIONE
1 Podanie o przyjęcie do służby w Państwowej Straży Pożarnej (wraz z adresem zamieszkania, numerem telefonu oraz datą sporządzenia) własnoręcznie podpisane.
-
žyciorys (dopuszcza się w formie CV, własnoręcznie podpisane z datą).
-
Podpisane oświadczenie na potrzeby procesu rekrutacji do służby w KP PSP w Łańcucie (zał. nr 1).
Uwaga:
Dokumenty wymienione w punktach 1, 2, 3, opatrzone własnoręcznym czytelnym podpisem z imienia i nazwiska, potwierdzają spełnianie koniecznych wymagań stawianych kandydatowi.
Wzór dokumentu wymienionego w punkcie 3 (zał. 1) dostępny jest w Sekretariacie Komendy Powiatowej PSP w Łańcucie oraz na stronie internetowej http://www.strazlancut.pl/
Brak jakiegokolwiek wymaganego dokumentu, oświadczenia obowiązkowego, własnoręcznego podpisu bądź daty eliminuje kandydata z dalszego postępowania kwalifikacyjnego.
Oświadczenia (zał. nr 1) obowiązuje wyłącznie w formie załączonej do ogłoszenia. Inna forma dokumentu będzie skutkowała odrzuceniem całości dokumentacji kandydata IV. WYMAGANE DOKUMENTY DO ROZMOWY KWALIFIKACYJNEJ:
Kandydaci, którzy zostali zakwalifikowani do rozmowy kwalifikacyjnej dostarczają do dnia 30 października 2020 r., poniższe dokumenty:
1. Kserokopie świadectw pracy lub służby z poprzednich miejsc pracy lub służby, o ile wcześniej kandydat pozostawał w stosunku pracy lub służby;
2. Kserokopię książeczki wojskowej w przypadku jej posiadania z uwidocznionymi danymi osobowymi kandydata i zapisem dotyczącym uregulowanego stosunku do służby wojskowej;
3. Kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie, wyszkolenie lub posiadane umiejętności;
4, Zaświadczenie o udziale w działaniach ratowniczo - gaśniczych lub ćwiczeniach organizowanych przez jednostki organizacyjne Państwowej Straży Pożarnej, o ile kandydat jest członkiem OSP (aby otrzymać punkty preferencyjne za wyszkolenie pożarnicze w OSP zaświadczenie musi dokumentować udział w co najmniej dwóch zdarzeniach w działaniach ratowniczo - gaśniczych lub ćwiczeniach w okresie jednego roku poprzedzającego datę publikacji ogłoszenia, tj. 28.09.2020 r. Zał. 4) •
Uwaga:
-
Na wszystkich składanych kopiach dokumentów należy umieścić następującą adnotację: „Potwierdzam za zgodność z oryginałem” — data, własnoręczny podpis W przypadku braku wymaganych dokumentów wraz z niezbędnymi datami oraz podpisami oferta taka zostanie odrzucona.
-
Złożenie przez kandydata wymaganych dokumentów po upływie wyznaczonych terminów skutkować będzie wykluczeniem kandydata z dalszego postepowania.
V, TERMIN I MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW:
-
Osobiście w Sekretariacie Komendy Powiatowej PSP w Łańcucie od poniedziałku do piątku w godzinach lub listownie na adres: Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Łańcucie, 37-100 Łańcut, ul. Grunwaldzka 68
Dokumenty, o których mowa w rozdziale III, należy składać do dnia 12 października 2020 r. Za datę przyjęcia dokumentów uznaje się datę wpływu do Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Łańcucie. Oferty składane po terminie (decyduje data wpływu) nie będą brane pod uwagę w postępowaniu kwalifikacyjnym.
Uwaga ważne!!!
Po złożeniu dokumentów, o których mowa w rozdziale III, zostanie nadany kandydatowi numer identyfikacyjny oraz założony arkusz indywidualnej oceny kandydata, w którym dokumentowane będą wyniki osiągane przez niego w poszczególnych etapach postępowania kwalifikacyjnego. Kandydaci, którzy prześlą dokumenty pocztą zostaną o numerze identyfikacyjnym oraz założonym arkuszu poinformowani telefonicznie.
Dokumenty należy składać w zamkniętych kopertach A4 opisanych imieniem i nazwiskiem oraz nr telefonu z dopiskiem „NABÓR DO SŁUŻBY”.
Oferty (aplikacje) nie spełniające kryteriów naboru oraz oferty kandydatów, którzy nie zakwalifikowali się do kolejnych etapów naboru i przyjęcia do służby w Komendzie Powiatowej PSP w Łańcucie, będą do odbioru w siedzibie Komendy do 1 miesiąca po zakończeniu postępowania kwalifikacyjnego. Po upływie 1 miesiąca nastąpi komisyjne zniszczenie nie odebranej dokumentacji — z czego zostanie sporządzony protokół.
Rekrutację uznaje się za zakończoną w momencie ogłoszenia wyniku naboru (tj. informacji o wyłonionym w wyniku postępowania kwalifikacyjnego kandydacie do przyjęcia do służby) na stronie internetowej http://www.straz-lancut.pl/ oraz tablicy ogłoszeń Komendy Powiatowej PSP w Łańcucie.
VI. PRZEBIEG POSTĘPOWANIA KWALIFIKACYJNEGO:
Postępowanie kwalifikacyjne składa się z następujących etapów podlegających ocenie:
Etap I - ocena złożonych dokumentów
-
Etap Il - test sprawności fizycznej, sprawdzian z pływania, sprawdzian braku lęku wysokości (akrofobia)
-
Etap III - ocena dokumentów wymaganych od kandydatów zakwalifikowanych do rozmowy kwalifikacyjnej
-
Etap IV rozmowa kwalifikacyjna
-
Etap V - ustalenie zdolności fizycznej i psychicznej do pełnienia służby w Państwowej Straży Pożarnej
VII. ETAPY PRZEPROWADZANIA NABORU:
ETAP 1 postępowania kwalifikacyjnego składa się z:
przeglądu i sprawdzenia kompletności dokumentów złożonych przez kandydata
Etap pierwszy kończy się oceną dokumentów złożonych przez kandydata do służby i rozstrzygnięciem o zakwalifikowaniu go do kolejnego etapu postępowania. Złożenie przez kandydata dokumentów i oświadczeń niekompletnych lub niespełnienie przez niego wymogów określonych w ogłoszeniu jest równoznaczne z uzyskaniem negatywnego wyniku w postępowaniu kwalifikacyjnym. O dopuszczeniu kandydata do kolejnego etapu postępowania, komisja kwalifikacyjna informuje kandydatów podając termin i miejsce przeprowadzania kolejnego etapu postępowania poprzez zamieszczenie stosownej informacji na stronie internetowej http.•//www.straz-lancut.pl/ oraz w siedzibie Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Łańcucie, ul. Grunwaldzka 68, 37-100 Łańcut (tablica ogłoszeń I piętro budynku).
Przed rozpoczęciem każdego z pozostałych etapów postępowania kwalifikacyjnego kandydat okazuje dokument (ze zdjęciem) potwierdzający jego tożsamość!
ETAP 2 postępowania kwalifikacyjnego — ocena sprawności fizycznej kandydata do służby
Test sprawności fizycznej składa się z próby sprawnościowej oraz wydolnościowej, które przeprowadza się w sposób określony w przepisach wydanych na podstawie art. 42 ust, 3 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o Państwowej Straży Pożarnej oraz rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 marca 2018 r. w sprawie postępowania kwalifikacyjnego w stosunku do kandydatów ubiegających się o przyjęcie do służby w Państwowej Straży Pożarnej (Dz. U. z 2018 r. poz. 672).
WAŻNE!
Kandydat zakwalifikowany do testu sprawności fizycznej przedkłada w dniu rozpoczęcia testu, tj. 20 października 2020 r. oryginał zaświadczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania ćwiczeń fizycznychb dopuszczające kandydata do udziału w teście sprawności fizycznej (podciąganie się na drążku, bieg po kopercie, beep test), próbie wysokościowej oraz sprawdzianie z pływania wystawione nie wcześniej niż 30 dni przed dniem przystąpienia do takich testów wg. wzoru określonego w zał. nr 2.
Brak zaświadczenia lekarskiego lub zaświadczenie niezgodne ze wzorem zał. nr 2 wyklucza z dalszej części postępowania kwalifikacyjnego.
UWAGA! Koszty ewentualnych badań i wystawienia zaświadczenia pokrywa kandydat.
TEST SPRAWNOŚCI FIZYCZNEJ
Testy sprawności fizycznej przeprowadza się w ubiorze i obuwiu sportowym. W związku z naborem na stanowisko związane z bezpośrednim udziałem w akcjach ratowniczogaśniczych test sprawności fizycznej dla kobiet i mężczyzn jest taki sam i obejmuje: podciąganie się na drążku, bieg po kopercie oraz próbę wydolnościową (Beep test). Kandydat do każdej z prób podchodzi tylko raz. Wyjątek stanowi awaria sprzętu. urządzeń pomiarowych lub zewnętrzne zakłócenie próby.
Termin oraz miejsce testu sprawności fizycznej:
20 października 2020 r., godz. 730 ' hala widowiskowo-sportowa Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Łańcucie ul. Armii Krajowej 57, 37-100 Łańcut.
-
godz. 7 30 — 800 rejestracja kandydatów (kandydatf który zgłosi się po godzinie 800 nie przechodzi do etapu postępowania kwalifikacyjnego),
-
od godz. 8 05 podciąganie się na drążku, bieg po kopercie, próba wydolnościowa;
Przed każdą z prób sprawnościowych przeprowadzony zostanie krótki instruktaż.
Próba dla kobiet i mężczyzn:
— podciąganie na drążku
Drążek jest umieszczony na wysokości doskocznej, pozwalającej na swobodny zwis ciała, bez dotykania podłoża. W przypadku braku możliwości doskoczenia do drążka, kandydat ma prawo do uzyskania pomocy osób przeprowadzających test sprawności fizycznej. Kandydat zajmuje pozycję w zwisie na drążku (nachwytem lub podchwytem) o ramionach wyprostowanych w stawach łokciowych. Na komendę „start" podciąga się, tak aby broda znalazła się powyżej drążka i wraca do pozycji wyjściowej, następnie ponawia ćwiczenie. Oceniający głośno podaje liczbę zaliczonych podciągnięć. Jeżeli kandydat nie wykona ćwiczenia zgodnie z opisem, np. nie podciągnie się na drążku do wymaganej pozycji lub nie wróci do zwisu na drążku o ramionach wyprostowanych w stawach łokciowych, oceniający powtarza ostatnią liczbę prawidłowo zaliczonych podciągnięć. Podczas wykonywania ćwiczenia jest dozwolona praca tułowia i nóg. Wynikiem końcowym jest liczba prawidłowo zaliczonych podciągnięć.
— bieg po kopercie
Konkurencja jest przeprowadzana na polu prostokąta o wymiarach 3 x 5 m, na którym w wyznaczonych miejscach (naklejone z taśmy o szerokości 5 cm krzyże mają wymiary 20 x 20 cm) ustawia się tyczki o wysokości 160—180 cm — podstawa tyczki w całości musi zakrywać naklejony krzyż (sposób rozmieszczenia tyczek przedstawia rysunek poniżej). Sposób przeprowadzenia konkurencji: kandydat na komendę „na miejsca" podchodzi do linii startu i zajmuje pozycję startową. Na komendę „start" kandydat rozpoczyna bieg zgodnie z oznaczonym na rysunku kierunkiem (A—B—E—C—D—E—A), omijając tyczki od strony zewnętrznej. Kandydat pokonuje trasę trzykrotnie. Podczas wykonywania próby obowiązuje całkowity zakaz chwytania i przytrzymywania stojących tyczek. W przypadku przewrócenia lub przesunięcia tyczki z punktu jej ustawienia, kandydat musi ją ustawić na wcześniej zajmowanym miejscu i dopiero kontynuować bieg. W przypadku nieustawienia tyczki na
wcześniej zajmowanym miejscu i kontynuowaniu biegu, kandydatowi przerywa się próbę i uznaje się ją jako niezaliczoną. Kandydat może popełnić 1 falstart, kolejny go dyskwalifikuje. Wynikiem końcowym jest czas pokonania ćwiczenia, z dokładnością do 0,01 sekundy.
Próba wydolnościowa „Beep test”
Próba wydolnościowa (Beep test) polega na bieganiu między dwoma znacznikami (liniami) oddalonymi od siebie 0 20 metrów w określonym, stale rosnącym tempie. Szerokość toru wynosi m. Tempo nadaje sygnał dźwiękowy, podczas trwania którego kandydat musi znajdować się poza wyznaczoną linią dwiema nogami. Jeżeli kandydat dotrze do linii przed
sygnałem, powinien zatrzymać się za nią i ruszyć do kolejnego odcinka po usłyszeniu sygnału. Koniec testu następuje w momencie, gdy kandydat dwukrotnie nie przebiegnie kolejnych 20 metrów w wyznaczonym czasie lub dwukrotnie pod rząd wystartuje do kolejnych odcinków przed sygnałem. Ostateczny wynik to liczba rozpoczętego poziomu oraz liczba pełnych przebiegniętych 20-metrówek na tym poziomie (np. 10 - 9), gdzie 10 oznacza poziom, a 9 — numer 20-metrowego odcinka.
Liczba odcinków |
1 odc. |
2 odc. |
3 odc. |
4 odc. |
5 odc. |
6 odc. |
7 odc. |
8 odc. |
9 odc. |
10 odc. |
11 odc. |
12 odc. |
Czas odcinka (s) |
Poziom |
Przebiegnięty dystans (m) |
|
|||||||||||
1 |
20 |
40 |
60 |
80 |
100 |
120 |
140 |
|
|
|
|
|
9,0 |
2 |
160 |
180 |
200 |
220 |
240 |
260 |
280 |
300 |
|
|
|
|
|
3 |
320 |
340 |
360 |
380 |
400 |
420 |
440 |
460 |
|
|
|
|
|
4 |
480 |
500 |
520 |
540 |
560 |
580 |
600 |
620 |
|
|
|
|
7,2 |
5 |
660 |
680 |
700 |
720 |
|
760 |
780 |
800 |
820 |
|
|
|
|
6 |
840 |
860 |
880 |
900 |
920 |
940 |
960 |
980 |
1000 |
1020 |
|
|
6,5 |
7 |
1040 |
1060 |
1080 |
1 100 |
1120 |
1140 |
1160 |
1180 |
1200 |
1220 |
|
|
|
8 |
1240 |
1260 |
1280 |
1300 |
1320 |
1340 |
1360 |
1380 |
1400 |
1420 |
1440 |
|
|
9 |
1460 |
1480 |
1500 |
1520 |
1540 |
1560 |
1580 |
1600 |
1620 |
1640 |
1660 |
|
5,7 |
10 |
1680 |
1700 |
1720 |
1740 |
1760 |
1780 |
1800 |
1820 |
1840 |
1860 |
1880 |
|
5,5 |
11 |
1900 |
1920 |
1940 |
1960 |
1980 |
2000 |
2020 |
2040 |
2060 |
2080 |
2100 |
2120 |
|
12 |
2140 |
2160 |
2180 |
2200 |
2220 |
x |
x |
x |
x |
x |
|
|
5,1 |
Test sprawności uznaje się za zaliczony w przypadku zaliczenia każdej z trzech prób oraz osiągnięcia wyniku końcowego dla mężczyzn co najmniej 55 pkt, dla kobiet 45 pkt
W przypadku gdy liczba kandydatów, którzy zaliczyli test sprawności fizycznej, jest mniejsza od liczby stanowisk, na które jest prowadzony nabór, obniża się minimalny do osiągnięcia wynik końcowy testu sprawności fizycznej do 38 pkt — dla mężczyzn i 30 pkt — dla kobiet.
System punktacji zgodny z tabelą umieszczoną w ogłoszeniu w załączniku