„Bieszczady - Połoniny, dwie krainy - jedna marka”. Kolejny polsko-słowacki projekt
BIESZCZADY. Projekt został przygotowany w ramach Program Interreg V-A Polska - Słowacja 2014-2020 i czeka już na decyzję o dofinansowaniu.
Fot. Pixabay/CC0
Liderem projektu jest powiat bieszczadzki, zaś partnerem ze strony słowackiej miasto Snina. Budżet projektu przekracza 185 tys. euro, z czego ponad 50 proc. pochodzić ma z dofinansowania Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Zbudowanie marki ma na celu wypracowanie na bazie wspólnych doświadczeń spójnej oferty społecznej, kulturalnej, gospodarczej i uporządkowanie promocji region. Będzie to także znakomita okazja do integracji mieszkańców i bieszczadzkich samorządów.
Tworzenie marek Bieszczadów i Połonin rozpocznie się od analizy potencjałów oraz spotkań z najaktywniejszymi przedstawicielami środowisk regionów. Następnie opracowane zostaną strategie marek z systemami identyfikacji wizualnej w postaci logo oraz innych elementów graficznych. Prace będą koordynowane pod nadzorem ekspertów marketingu miejsc.
Projekt zakłada również stworzenie Bieszczadzkiego Centrum Dziedzictwa w Ustrzykach Dolnych, które zaplanowane zostało jako miejsce pierwszego spotkania z regionem i będzie pełniło funkcje innowacyjnego centrum informacji turystycznej. W ramach projektu zaplanowane zostały wydarzenia kulturalne i rekreacyjne, wizyty partnerów z Polski i Słowacji oraz wydawnictwa promocyjne.