Park Naukowo-Technologiczny Rzeszów-Dworzysko Powiatu Rzeszowskiego
WSPiA Rzeszowska Szkoła Wyższa

Przetarg na projekt i budowę obwodnicy Łańcuta

Opublikowano: 2017-07-12 10:20:35, przez: admin, w kategorii: Inwestycje

PODKARPACKIE. GDDKiA przekazała Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej ogłoszenie o zamówieniu dotyczącym obwodnicy Łańcuta w ciągu DK94 (dł. 5,8 km). Inwestycja realizowana będzie w systemie „optymalizuj-projektuj-buduj”, a budowa zakończy się w 2021 r.

Przetarg na projekt i budowę obwodnicy Łańcuta

 

Ogłoszenie przetargu przez GDDKiA nastąpi niezwłocznie po jego publikacji w Dzienniku Urzędowym UE. Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego będzie prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego, zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych.

 

Po tym jak minister infrastruktury i budownictwa, Andrzej Adamczyk, podpisał aneks do programu inwestycji, rzeszowski Oddział GDDKiA rozpoczął proces przygotowania do realizacji obwodnicy Łańcuta w ciągu drogi krajowej nr 94 (dawniej nr 4). Opracowane zostały materiały przetargowe i program funkcjonalno-użytkowy (PFU).

 

Wykonawca, wyłoniony w przetargu publicznym, zaprojektuje, uzyska wymagane prawem decyzje oraz zmianę zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRID), a także wybuduje, uzyska decyzję o pozwoleniu na użytkowanie a w konsekwencji odda do użytkowania odcinek drogi krajowej nr 94, będący obwodnicą miasta Łańcuta.

 

Uwzględniając uwarunkowania wynikające ze spadku natężenia ruchu na istniejącej DK 94 po oddaniu do użytkowania autostrady A4 na odcinku Rzeszów - Jarosław przewiduje się pozostawienie przekroju drogi krajowej generalnie jako dwupasmowego (po jednym pasie w każdym kierunku), z trwałym rozdzieleniem kierunków jazdy.

 

W ramach optymalizacji rozwiązań projektowych przyjęto następujące parametry techniczne obwodnicy:

- Klasa drogi - GP (główna ruchu przyspieszonego)

- Prędkość projektowa - 60 km/h

- Kategoria obciążenia ruchem: min. KR5

- Przekrój jezdni:

-- dwupasowy, z częścią jezdni wyłączoną z ruchu , na której usytuowano barierę energochłonną

--uliczny od km 613+767 do km 616+685;

-- drogowy od km 616+685 do km 619+589;

- Szerokość pasów ruchu: 3,5m

- Chodniki - szer. 2,0m

- Ciągi pieszo - rowerowe - szer. 3,5-4.0m

- Szerokość jezdni dróg dojazdowych - 5,00 - 6,00 m

 

Powstaną obustronne chodniki lub chodniki ze ścieżkami rowerowych oraz zatok autobusowych. Przewiduje się także budowę dróg obsługujących przyległy teren celem zapewnienia (zgodnie z obowiązującymi warunkami technicznymi) wymaganego ograniczenia stosowania zjazdów na drodze klasy GP. Inwestycja zakłada również budowę skrzyżowań jednopoziomowych w formie rond jednopasowych na przecięciu DW 877, DW 881, ul. Graniczną (łącznik do autostrady A4). Ponadto zostaną utrzymane skrzyżowania DK94 z ul. Piłsudskiego, ul. Kościuszki, DP 1520 R.

 

 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij