Plany Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka
RZESZÓW, JASIONKA. Budowa hotelu i rozwój połączeń cargo.
Lotnisko dysponuje terenem pod budowę hotelu w bezpośrednim sąsiedztwie zarówno terminala pasażerskiego, jak i w sąsiedztwie Centrum Wystawienniczo-Kongresowego.
Jak mówi prezes spółki Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka Michał Tabisz, poza klientami portu lotniczego w Jasionce, na uruchomieniu hotelu skorzysta przede wszystkim Centrum Wystawienniczo-Kongresowe. Stały dopływ klientów mogą zapewnić też międzynarodowe firmy, zlokalizowane w strefie ekonomicznej wokół lotniska.
- Ale największy ruch wygeneruje CWK. Wielu organizatorów imprez uzależnia zlokalizowanie jej w danym obiekcie kongresowym od tego, czy w pobliżu są dostępne miejsca noclegowe w odpowiednim standardzie - mówi prezes.
- Odbyłem już pierwsze spotkania z potencjalnymi inwestorami i przedstawicielami globalnych sieci hotelowych - dodaje Michał Tabisz. - Zainteresowanie jest coraz większe, jednak zanim zapadną ostateczne decyzje, musimy poznać szczegółowe prognozy finansowe dla tego projektu.
Hotel zlokalizowany obok lotniska i CWK musi spełniać wymogi klientów biznesowych jeśli chodzi o standard usług czy możliwość korzystania z programów lojalnościowych. Minimum to 100 pokoi, przy czym nie jest konieczne zaplecze kongresowe, bo jest ono w CWK. Według ostrożnych prognoz, budowa powinna zająć około dwóch lat.
- Od początku mojej kadencji (czerwiec 2016 – przyp. red.)spółka zintensyfikowała działania w tej sprawie - podkreśla Michał Tabisz.
Kolejnym ważnym zadaniem jest rozwój przewozów cargo na lotnisku.
- We wtorek (9 sierpnia 2016) jadę do Warszawy, na kolejną rundę rozmów z firmą, która buduje terminal cargo sąsiadujący z lotniskiem - mówi Michał Tabisz. Wspólnie szukamy najlepszego rozwiązania, dzięki któremu rozpoczęta już inwestycja pozwoli istotnie zwiększyć ilość towarów transportowanych przez port lotniczy Lotnisko musi być tu aktywnym graczem.
W ocenie Michała Tabisza najbardziej realną możliwością uruchomienia bezpośrednich frachtów cargo z rzeszowskiego lotniska za ocean to zapewnienie stałych, całorocznych połączeń pasażerskich, w których będą także przesyłki tzw. belly cargo, co zapewni możliwość transportu 8-10 ton tygodniowo. Jego zdaniem pozwoli to przyzwyczajać spedytorów do tego, że można w Jasionce regularnie odprawiać cargo.
Wśród kolejnych zadań Michał Tabisz wymienia pozyskanie nowych przewoźników i otwarcie nowy połączeń, a także optymalizację działań spółki.
- Chcemy także szczególnie zadbać o klienta biznesowego, który korzysta z portu lotniczego - podsumowuje Michał Tabisz.