Ośrodek PKL Solina miał już 2 miliony gości
RZESZÓW. Ośrodek turystyczny Polskich Kolei Linowych i Polskiego Funduszu Rozwoju nad zaporą w Solinie obsłużył w pierwszy piątek października dwumilionowego klienta. Wynik ten osiągnięto już w czwartym sezonie działalności. Nakłady inwestycyjne o wartości ponad 100 mln zł, zaowocowały trzecim największym pod względem ruchu i przychodów ośrodkiem PKL, po flagowych Kasprowym Wierchu i Gubałówce.

Dzięki wysokiej frekwencji zwrot z inwestycji następuje w tempie przewyższającym pierwotne założenia i oczekiwania inwestorów. Już w pierwszym roku działalności ośrodek osiągnął rentowność na poziomie EBITDA. Co równie istotne inwestycja sprzyja stymulacji ruchu turystycznego w regionie.
Statystyki Podkarpackiej Regionalnej Organizacji Turystycznej pokazują, że liczba odwiedzających okolicę jest obecnie o 20 proc. wyższa niż w ostatnim przedpandemicznym 2019 r. Urząd Gminy szacuje, że w 2025 r. odwiedzi ją blisko 1,5 mln turystów.
Ośrodki należące do PKL przyciągają rocznie ponad 4 mln turystów. Spółka zakończyła 2024 rok z przychodem 272,6 mln zł. Około dwie trzecie przychodów PKL pochodzi z sezonu letniego. W ciągu ostatnich siedmiu lat PKL, przy wsparciu PFR, zrealizował w swoich ośmiu ośrodkach nakłady inwestycyjne o wartości ponad 450 mln zł, m.in. rozwijając usługi komplementarne (w tym usługi hotelowe i restauracje). Spółka notowała dynamiczny wzrost. W okresie 2019-2024 podwoiła przychody (z 122,9 mln. zł do 272,6 mln zł).