Ponad 300 uczestników konkursu web.Master podkarpacki
Konkurs „web.Master podkarpacki” spotkał się z olbrzymim zainteresowaniem uczniów gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych. Pierwszy, teoretyczny etap konkursu przeprowadzony został w formie testu on-line za pomocą specjalnie przygotowanej platformy. W jego trakcie wyłoniono 30 finalistów, którzy we wtorek (24maja 2016) sprawdzą swoje praktyczne umiejętności w tworzeniu stron internetowych.\n
Organizatorami konkursu są Instytut Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego oraz Zespół Szkół Energetycznych w Rzeszowie, a patronem technologicznym jest firma Ideo Sp. z o.o. Wydarzenie odbywa się pod patronatem honorowym Podkarpackiego Kuratora Oświaty.
W kategorii gimnazjów zgłosiło się aż 107 uczestników, a największa reprezentację 19 młodych webmasterów zgłosił Zespół Szkół w Niedźwiadzie Dolnej. W kategorii szkół ponadgimnazjalnych wyzwanie podjęły aż 194 osoby, najwięcej uczestników zgłosił Zespół Szkół Nr 2 w Dębicy, z której w konkursie udział wzięło aż 42 uczniów.
- Przygotowując konkurs „web.master podkarpacki” nie spodziewaliśmy się, że już od pierwszej edycji będzie się cieszył takim powodzeniem i weźmie w nim udział aż 300 uczestników. To dobry prognostyk, zarówno dla naszego wydarzenia, jak i podkarpackiej branży IT – mówi Krzysztof Kawalec, dyrektor IT w Ideo sp. z o.o.
Do finału zakwalifikowało się 30 osób, które już we wtorek (24maja) wezmą udział w części praktycznej konkursu. Odbędzie się ona w budynku Zespołu Szkół Energetycznych w Rzeszowie. Uczestnicy będą musieli wykazać się praktycznymi umiejętnościami programowania w HTML, CSS, PHP czy Java Script. Ich zadaniem będzie zaprojektowanie nowoczesnej strony internetowej przygotowanej według standardów wskazanych przez organizatorów.
Finaliści konkursu „web.Master podkarpacki” otrzymają atrakcyjne nagrody, które przydadzą się młodym webmasterom w rozwijaniu ich informatycznych zainteresowań. Będą to m.in. przenośne dyski twarde, powerbanki i książki o tematyce informatycznej. Pozostali laureaci otrzymają nagrody pocieszenia w postaci pięknie wydanych albumów i przewodników turystycznych, które mamy nadzieję zainspirują ich w trakcie wakacyjnych podróży.
Patronat medialny nad wydarzeniem objęli: TVP S.A. Oddział w Rzeszowie, Gazeta Codzienna Nowiny, portal nowiny24.pl, portal mojrzeszow.pl, portal gospodarkapodkarpacka.pl oraz „VIA” Katolickie Radio Rzeszów.