Skanska remontuje most i buduje wiadukt w Tarnobrzegu
TARNOBRZEG Od ponad roku firma Skanska przebudowuje drogę wojewódzką nr 871. Przewidziana na 3 lata inwestycja obejmuje modernizację 6-kilometrowego odcinka drogi, przebudowę mostu przez rzekę Mokrzyszówka oraz budowę 232-metrowego wiaduktu nad linią PKP nr 25 relacji Łódź Kaliska – Dębica. Inwestorem jest samorząd Tarnobrzega.
Fot. Skanska
Zgodnie z umową budowa zakończy się w październiku 2013 roku. Projekt o wartości 54 mln zł brutto obejmuje wzmocnienie konstrukcji jezdni ulic Sienkiewicza i Sikorskiego oraz przebudowę chodników, sygnalizacji świetlnej, parkingów i budowę ścieżek rowerowych. Przebudowany zostanie gazociąg średniego napięcia, magistrala wodociągowa oraz odcinki sieci elektroenergetycznej i telekomunikacyjnej. Powstanie też odwodnienie drogi.
- Na koniec października zrealizowała prawie 68 % wszystkich robót budowlanych - informuje Piotr Justyna, menadżer projektu ze Skanska. - Mocno zaawansowane są prace mostowe, które przekroczyły 75%, roboty drogowe są na półmetku, roboty elektryczne zrealizowaliśmy w 71%, zaś roboty kanalizacyjno-wodociągowe w 92%. W zimie nie planujemy zatrzymania prac, chyba że pogoda będzie bardzo niekorzystna.
Zaawansowane prace mostowe
Istotna część inwestycji to budowa nowego, 232-metrowego wiaduktu nad linią PKP oraz przebudowę mostu przez rzekę Mokrzyszówka.
- Kończymy prace związane z przebudową przeprawy przez Mokrzyszówkę – mówi Mirosław Gucwa, kierownik budowy. - Do wykonania pozostały ostatnia warstwa nawierzchni bitumicznej, czyli tzw. warstwa ścieralna, umocnienie dna i brzegów rzeki oraz rozbiórka objazdu, po którym obecnie odbywa się ruch. Rozpoczęliśmy również procedurę formalnych odbiorów obiektu, zmierzającą do uzyskania pozwolenia na użytkowanie.
Postęp prac przy budowie nowego 232-metrowego wiaduktu nad linia PKP też jest widoczny. Wykonano pale prefabrykowane, fundamenty, korpusy przyczółków oraz filary.
- Nasi pracownicy wbudowali 860 m3 betonu – wylicza Mirosław Gucwa odpowiedzialny za prace mostowe na projekcie. - Do końca listopada br. zdemontujemy deskowanie płyty pomostu.
Pozostałe do wykonania prace przy moście i wiadukcie nie będą wymagały zamknięcia ulicy Sienkiewicza.
Od czerwca do października roboty prowadzono w nocy, kiedy natężenie ruchu na głównych ulicach Tarnobrzega było najmniejsze. Nie trzeba było też zamykać ulicy Sienkiewicza, choć były takie plany.
Roboty drogowe w 2012 roku
Na przyszły rok zaplanowana została przebudowa skrzyżowania ulic Sikorskiego, Mickiewicza i Wisłostrady, przebudowa ronda na skrzyżowaniu ulic Sienkiewicza, Kwiatkowskiego i 11-go Listopada, budowa nowego ronda na skrzyżowaniu ul. Sienkiewicza z nowobudowanym dojazdem do ulicy Dworcowej oraz przebudowa części ul. Dworcowej w obrębie dojazdu do budynku ZUS.