UOKiK szkoli seniorów
RZESZÓW, KRAJ. Starsi ludzie nie są słabszą stroną w grze rynkowej.
Komplet garnków, którego sprzedaż rozpoczyna się już podczas wycieczki (nazywanej pielgrzymką)? Wciśnięta na pokazie w klubie osiedlowym kosztowna pościel z wełny? Z takim sprawami zgłaszają się seniorzy do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Źródłem problemów starszych konsumentów jest to, że bardzo rzadko czytają podpisywane umowy.
- Potwierdzają to badania społeczne wykonane na nasze zlecenie – mówi Małgorzata Cieloch, rzecznik prasowy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. 14 listopada rozpoczynamy bezpłatne szkolenia w całej Polsce dla konsumentów w wieku 60+, na których każdy senior będzie mógł poznać swoje prawa.
Wykłady są podzielone na dwie części: w pierwszej seniorzy dowiedzą się jakie mają prawa jako konsumenci, w drugiej – praktycznej - poznają zagrożenia, na jakie są narażeni ze strony nieuczciwych przedsiębiorców. Na szkoleniach miejscy rzecznicy konsumentów wyjaśnią np. w jaki sposób można zrezygnować z zakupów od domokrążcy, czy jak reklamować produkt, który się zepsuł – czyli jest wadliwy. Ponadto, psycholodzy lub policjanci wytłumaczą m.in. jak rozróżniać dobre oferty od nieuczciwych. Jednym z rodzajów skarg, które wpływają do UOKiK od seniorów jest to, że korzystają z ofert przedsiębiorców proponujących wymianę okien rzekomo zleconą przez spółdzielnię – wymogiem jest wpłata zaliczki. Okazuje się, że razem z zaliczką przepadają także kontrahenci.
Pierwsze szkolenia odbywa się w poniedziałek w: Rzeszowie w siedzibie Związku Emerytów, Rencistów, Inwalidów, ul. Czackiego 5.
Informacje na temat szkolenia można uzyskać pod telefonem tel. 61 856 69 59 lub 61 856 69 56.
ac