Nie marnuj owoców i warzyw
Federacja Polskich Banków Żywności prowadzi kampanią kampanię informacyjną „Nie marnuj jedzenia. To sprawa warta zachodu”.
W kampanii chodzi o uświadomienie skali problemu marnowania żywności, jego skutków oraz uwarunkowań, a także sposobów na jego ograniczenie.
W wykorzystywane jest zmodyfikowane logo polskiej prezydencji - miejsce strzałek zajęły owoce i warzywa. W tegorocznej odsłonie kampanii, Federacja zwraca uwagę na problem marnowania owoców i warzyw. Są to jedne z najczęściej wyrzucanych przez Polaków produktów, a w skali światowej marnuje się ich najwięcej. Tymczasem zawierają mikroelementy niezbędne w prawidłowej diecie, a ich wyprodukowanie i dostarczenie do konsumenta generuje duże straty środowiskowe.
Kampania potrwa do 22 października. Materiały pojawią się w prasie, radiostacjach, kanałach tematycznych, internecie oraz ambient media. Termin przeprowadzenia kampanii jest związany ze Światowym Dniem Żywności, przypadającym na 16 października.
Pomysłodawcą akcji jest agencja Drop by Drop, która odpowiada także za przygotowanie logotypu oraz plakatu.
ac