Uwaga na oszustów. Wyłudzają pieniądze za energię elektryczną
Pojawiają się w domach klientów i podszywają pod inkasentów odczytujących liczniki. Ich celem jest wyłudzenie pieniędzy za energię elektryczną. PGE ostrzega i radzi na co zwrócić uwagę, by nie dać się oszukać.
Fot. Adam Cyło
Metoda oszustów jest prosta. Fałszywy inkasent pyta klienta, dlaczego nie zapłacił jeszcze za energię. Jeśli trafi na osobę, która zalega z płatnościami, żąda natychmiastowego uregulowania długu, obiecując za to wystawienie pokwitowania. To ewidentna próba wyłudzenia pieniędzy.
PGE Polska Grupa Energetyczna informuje, że przedstawiciele spółki nie pobierają żadnych opłat w domach klientów. Wszelkie formalności związane z opłatami za energię elektryczną, w tym dotyczące zaległości, dokonywane są w Biurach Obsługi Klienta PGE lub poprzez kontakt telefoniczny z Contact Center PGE, tel: 422 222 222.
Jak rozpoznać prawdziwego inkasenta, który odczytuje stan licznika:
- posiada legitymację służbową ze zdjęciem i numerem – na żądanie odbiorcy powinien się wylegitymować,
- nie pobiera żadnych opłat,
- nie może przedstawiać żadnych ofert sprzedaży energii ani przedstawiać umów do podpisania,
- jeżeli nie zastanie odbiorcy, pozostawia informację z prośbą o podanie stanu licznika telefonicznie (numer: 422 222 222), za pomocą wiadomości SMS (numer: 603 991 388) lub e-mailem.