Praca w Rzeszowskiej Agencji Rozwoju Regionalnego
RZESZÓW.

Rzeszowski Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej prowadzony przez Rzeszowską Agencję Rozwoju Regionalnego S.A. w Rzeszowie, poszukuje pracowników na stanowisko: Animator
Miejsce pracy: Rzeszów lub Stalowa Wola
Zakres obowiązków:
• rekrutacja uczestników projektu i prowadzenie animacji celem zakładania partnerstw, tworzenia podmiotów ekonomii społecznej, zachęcania do pracy w przedsiębiorstwach społecznych, pomoc przy tworzeniu grup inicjatywnych, organizacja warsztatów i wizyt studyjnych dla uczestników projektu.
• animator pracuje z uczestnikami projektu w środowisku lokalnym, mając szczególnie na celu aktywizację zawodową i społeczną osób zagrożonych ubóstwem i wykluczeniem. Animator jest osobą pierwszego kontaktu z uczestnikami projektu. Animator prowadzi spotkania przedstawicielami różnych grup społecznych i interesariuszy: organizacje pozarządowe, jednostki samorządu terytorialnego, instytucje rynku pracy, instytucje pomocy i integracji społecznej, prowadzi stałą diagnozę środowisk lokalnych, animuje budowę lokalnych partnerstw w celu rozwoju podmiotów ekonomii społecznej i przedsiębiorstw społecznych, dialog obywatelski, w tym konsultacje społeczne, zachęca nowe podmioty, osoby i instytucje do angażowania się w różne formy działalności podmiotów ekonomii społecznej; zachęcanie różnych podmiotów, instytucji i osób do wspierania podmiotów ekonomii społecznej, głównie kupowania ich towarów i usług, przy wsparciu społecznie odpowiedzialnych zamówień publicznych. Działania animatorów będą nastawione na wzmacnianie roli organizacji pozarządowych w tworzeniu podmiotów reintegracyjnych: klubów integracji społecznej, centrów integracji społecznej, zakładów aktywności zawodowej i warsztatów terapii zajęciowej w tym w partnerstwie z jednostkami samorządu terytorialnego.
Wymagania:
• umiejętność stwarzania warunków do efektywnej komunikacji miedzy różnymi osobami i podmiotami,
• umiejętność facylitowania procesów grupowych,
• umiejętność pracy z grupą, moderowania i prowadzenia spotkań,
• znajomość specyfiki i najważniejszych uwarunkowań społ.-gosp. woj. podkarpackiego,
• znajomość specyfiki i najważniejszych uwarunkowań prawno-formalnych funkcjonowania sektora ekonomii społecznej,
• umiejętność rozwiązywania konfliktów,
• umiejętność przygotowania procesu animacji, który będzie uwzględniał rozwój organizacji oraz rozwój idei ekonomii społecznej,
• prawo jazdy kat B.,
• własny samochód,
• znajomość obsługi komputera oraz urządzeń biurowych,
• znajomość dokumentu „ Standardy Ośrodków Wsparcia Ekonomii Społecznej” stanowiący załącznik do Uchwały komitetu Akredytacyjnego nr 3 z dnia 22 września 2014 r.,
• znajomość dokumentów programowych RPO WP na lata 2014-2020, PO WER, FIO w zakresie ekonomii społecznej,
• umiejętność pracy zgodnie z celami projektu oraz wskaźnikami,
• wysokie zdolności komunikacyjne i interpersonalne,
• minimum 3 lata doświadczenia w świadczeniu usług animacyjnych w tym zwłaszcza odnośnie rozwoju lokalnego, tworzenia partnerstw lokalnych,
oraz posiadanie minimum 1 roku doświadczenia w:
- pracy w ośrodku pomocy społecznej przy integracji osób zagrożonych wykluczeniem społecznym (np. prowadzenie klubu integracji społecznej lub centrum integracji społecznej) lub praca na stanowisku pracownika socjalnego, lub
- w pracy z organizacjami pozarządowymi ( np. praca specjalisty w ośrodku wsparcia organizacji pozarządowych, praca w projekcie na rzecz organizacji pozarządowych, lub pełnienia funkcji członka zarządu w organizacji pozarządowej) lub
- pracy z osobami rodzinami wykluczonymi społecznie (np. asystent rodziny, specjalista pracy z rodziną lub praca w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie) lub
- pracy z osobami niepełnosprawnymi (np. praca na stanowisku opiekuna osoby niepełnosprawnej, opiekuna środowiskowego lub praca w zakładzie aktywności zawodowej lub warsztacie terapii zajęciowej), lub
- przygotowywaniu programów współpracy z organizacjami pozarządowymi lub strategii rozwiązywania problemów społecznych, kontraktacji usług społecznych, prowadzeniu konsultacji społecznych (np. praca w jednostce samorządu terytorialnego na stanowisku referenta lub specjalisty), lub
- inne doświadczenie przydatne na stanowisku Animatora.
Oferujemy:
• stabilne zatrudnienie na podstawie umowy o pracę,
• praca w zespole z otwartymi ludźmi,
• możliwość zdobycia doświadczenia oraz awansu,
• atrakcyjne wynagrodzenie,
• miejsce pracy: Rzeszów lub Stalowa Wola.
Dokumenty aplikacyjne (CV + List Motywacyjny) w wersji papierowej można składać w sekretariacie RARR S.A. ul. Szopena 51 w Rzeszowie w zamkniętej, opisanej kopercie z dopiskiem: Dokumenty aplikacyjne na stanowisko: Animator lub drogą elektroniczną na adres: sekretariat@rarr.rzeszow.pl
Kontakt:
Rzeszowska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A.
35-959 Rzeszów, ul. Szopena 51,
Tel: 17 86 76 250 lub 17 86 76 236
E-mail: sekretariat@rarr.rzeszow.pl