Bank Gospodarstwa Krajowego zmienia logo
BGK chce wzmocnić wizerunek państwowego banku, działającego na rzecz rozwoju polskiej gospodarki.
Nowe logo Banku Gospodarstwa Krajowego BGK
Bank Gospodarstwa Krajowego to jedyny państwowy bank w Polsce.
- Postęp i profesjonalizacja, które następują w naszym banku, powinny mieć odzwierciedlenie w wizerunku marki – tłumaczy Adrianna Lepka, dyrektor komunikacji BGK. - Rozwijamy się, inwestując w ludzi, technologie i coraz szersze kompetencje. Aby rynek to dostrzegł, musimy także inwestować w wizerunek.
Zmiana wizerunku nastąpi 1 stycznia 2015 roku i obejmie wszystkie elementy identyfikacji oraz styl komunikacji marketingowej. Najbardziej widoczną zmianą wizerunkową jest nowe logo.
Mniejszy, czerwony kwadrat symbolizuje impuls, dzięki któremu przedsięwzięcie może nabrać rozpędu. Większy czworokąt reprezentuje efekt inwestycji. To przestrzeń, w której, także dzięki BGK, zrealizują się plany i ambicje klientów.
Wpływ BGK na gospodarkę ma być z czasem jeszcze większy niż obecnie. Do końca 2015 r. BGK planuje zaangażować łącznie 28 mld zł w ramach programu „Inwestycje polskie”, którego realizację rozpoczął w maju 2013 r. Dzięki państwowej własności, znaczącej skali i stabilnej pozycji BGK uczestniczy w finansowaniu największych projektów infrastrukturalnych w Polsce, wchodząc też w inwestycje długofalowe. BGK udzielił gwarancji dla kredytów o wartości sięgającej 27 mld zł.
Bank jest między innymi udziałowcem Podkarpackiego Funduszu Poręczeń Kredytowych SA.