Powiat Rzeszowski - siła inwestycji
Preferencyjne pożyczki między innymi na poprawę efektywności energetycznej

Bezprawne ustalanie cen

Opublikowano: 2011-09-13 10:51:50, przez: admin, w kategorii: Prawo

Ustalanie cen sprzedaży odzieży marki Alpinus i Campus - to praktyka, którą stosował jej dystrybutor Euromark Polska wraz ze swoimi partnerami handlowymi.

Fot. Alpinus

Fot. Alpinus

Zgodnie z prawem, ustalanie cen minimalnych lub cen sztywnych pomiędzy przedsiębiorcami jest zakazane i stanowi poważne naruszenie prawa konkurencji. W wyniku porozumień, ceny produktów są podwyższane ze szkodą dla konsumenta. Dlatego każda firma powinna ustala cenz w oparciu o własny rachunek ekonomiczny. Kilka dni temu Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zakwestionował praktyki Euromark Polska - dystrybutora i sprzedawcy odzieży turystycznej i wspinaczkowej marki Alpinus i Campus, oraz partnerów handlowych spółki.

Niedozwolona praktyka polegała na ustaleniu między przedsiębiorcami cen odsprzedaży wybranych produktów w wysokości nie niższej niż określone przez Euromark Polska. Na skutek tego, dystrybutorzy spółki nie mogli swobodnie ustalać cen.

- Spółki zaprzestały stosowania kwestionowanej praktyki – informuje Małgorzata Cieloch rzecznik prasowy Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. - W trakcie postępowania Euromark wyraził chęć współpracy z UOKiK - prosząc jednocześnie o objęcie go programem leniency.

Ponieważ w trakcie postępowania spółka przedstawiła istotne dowody, UOKiK obniżył o połowę karę pieniężną, obciążenie w wysokości 42 429 zł. Pozostali uczestnicy zmowy dostali kary od 6437 zł  do 1216 zł.

kar

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij