Powiat Rzeszowski - siła inwestycji

Ekogala zakończona

Opublikowano: 2011-05-22 21:19:13, przez: admin, w kategorii: Biznes

RZESZÓW. Z pewnością, przez trzy weekendowe dni Halę “Podpromie”odwiedziło kilkanaście tysięcy osób, zwiedzających Targi “Ekogala” oraz Targi Turystyczne “Promocja Regionów”. Czy imprezę można zaliczyć do udanych?

Zaprezentowało się około 150 wystawców - producentów i przetwórców żywności, wytwórców rękodzieła, ale też licznych reprezentantów branży turystycznej. Byli też reprezentanci Czech, Słowacji i Ukrainy. Podczas “Promocji Regionów” były ciekawe propozycje - wystawcy z północnej Słowacji zaprezentowali zarówno ofertę wypoczynku latem i zimą (narciarstwo, aquaparki, wielokulturowość, zabytki, szlaki tematyczne). Interesująco prezentuje się np. szlak Słowackie Miasta Królewskie czyli konsorcjum Lewoczy, Starej Lubowli, Bardejowa i Keżmarku. No i oczywiście Preszów, Swidnik, Medzilaborce i inne miejscości.

Promowały się także polskie regiony – poza województwem podkarpackim także Dolny Śląsk czy Podlasie. Były Rzeszowska Agencja Rozwoju Regionalnego, Euroregion Karpacki, powiaty rzeszowski i leżajski, miasta Przemyśl i Rzeszów. Nie brakło jednak pustych stoisk, np. regionów z Ukrainy.

Ekogala wpisała się już w kalendarz targowy Podkarpacia, znana jest także w innych częściach Polski. Jednak organizatorzy muszą co rok zapewnić coś nowego, by przyciągać coraz więcej wystawców. I przede wszystkim szeroko promować imprezę i jej markę.

Mieszkańców Rzeszowa i okolic do przybycia na imprezę zachęcać nie trzeba było - degustacje potraw podczas sobotniego Pikniku Agro Polska, występy, udana próba bicia rekordu na największy tort.

Jednak niektórzy z wystawców, zwłaszcza prezentujących żywność narzekali na niskie obroty. Z kolei zwiedzający skarżyli się na wysokie ceny. Trudno jednak oczekiwać, by pracochłonne produkty ekologiczne były tanie.

Pomysł połączenia dwóch imprez targowych ma swoje plusy i minusy. Plusy to oczywiście zapewnienie targom turystycznym większej frekwencji, zaś minus to zatarcie marki oraz – mimo wszystko - mniejsza świadomość zwiedzających.

- Samorząd województwa będzie dbał, by impreza co roku zyskiwała większa rangę i rozrastała się – zapowiada Lucjan Kuźniar, członek zarządu województwa.

ra

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij