Znowu fałszywe maile od PKO
KRAJ. Tym razem oszuści używają polskich znaków.
Maile o takiej treści zaczęły przychodzić dziś na wiele skrzynek internetowych: Twoje konto nie działa prawidłowo. Aby mieć dostęp do wszystkich opcji w swojej bankowości internetowej należy zaktualizować informacje o profilu. Proszę kliknąć na poniższy link i zaktualizować dane.
Link przeznaczony do kliknięcia na pierwszy rzut oka wygląda jak adres serwisu internetowego jednego z najpopularniejszych polskich banków: https://www.ipko.pl/aktualizacja_profilu/identyfikacja=887053007311149026
Jednak wyświetlenie właściwymi łącza pokazuje, że prowadzi ono na strone do http://aaronstokes.com/wp-includes/
Z kolei sprawdzenie adresu (ukrytego pod nazwą iPKO), pokazuje, została wysłana nie przez bank, ale z adresu no-reply@ko.pl.
Z kolei w innym wysłanym dziś mailu można przeczytać: Dla Twojego bezpieczenstwa, mamy zablokowane konta. Aby przywrócic dostep do swojego konta, kliknij: Zaloguj sie do iPKO i przystapic do procesu weryfikacji.
To bez wątpienia kolejna próba wyłudzenia haseł i loginów od klientów. Wiadomość najlepiej zignorować, a nadawcę zablokować.
ac